تور اروپا ارزان: زاخارووا: اتحادیه اروپا هنوز از اصول استعماری خود دست برنداشته است

به گزارش بازیکده، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه معتقد است که کشورهای اروپایی هنوز بر اساس دیدگاه های دوران استعماری، خود را محق می دانند که خودسرانه برای سرنوشت دنیا تصمیم گرفته و در امور داخلی سایر کشورها در نقاط دیگر دنیا دخالت نمایند.

تور اروپا ارزان: زاخارووا: اتحادیه اروپا هنوز از اصول استعماری خود دست برنداشته است

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه بیان کرد که اتحادیه اروپا در اقدامات و دیدگاه های خود در جریانات دنیای هرگز از اصول استعماری گذشته خود دست برنداشته و بدون علت و بهانه در امور داخلی سایر کشورها مداخله می نماید.

زاخارووا در تفسیر سخنان اخیر جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا و درک وی از حوزه مسئولیت این سازمان که فراتر از قاره اروپاست، گفت: وقتی گفته می گردد دوره استعمارگری اروپا به اتمام رسیده، اشتباه است. کشورهای اروپایی فراموش نکرده اند که در چه دورانی زندگی می کردند. اظهارات آنها درباره دنیا خارج از اتحادیه اروپا دقیقاً مبتنی بر همان اصول استعماری گذشته است. آنها همانند گذشته کوشش می نمایند تا بدون علت در امور داخلی سایر کشورهای دنیا دخالت نمایند. اروپایی ها مفهوم وجود مرزهای کشورها، حتی در دیگر قاره های دنیا را درک نمی نمایند و هنوز این حق را برای خود قائل هستند در مسائل داخلی آنها دخالت نمایند.

این دیپلمات روس ابراز تأسف کرد که کشورهای غربی به خود اجازه می دهند تا به تعیین سرنوشت دنیا بپردازند، در حالی که کسی از آنها چنین درخواستی نکرده است. وی ادامه داد: برای ممانعت از بروز مناقشات نظامی، دنیای باید به اصل رعایت حقوق بین الملل بر اساس منشور سازمان ملل متحد بازگردد. تنها انتظار منطقی از کشورهای غربی فقط این است تا دنیا دچار یک فاجعه دیگری، نظیر جنگ های دنیای قرن گذشته نگردد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه بعلاوه یادآور شد: اتحاد مشارکتی استرالیا، انگلستان و ایالات متحده تحت اسم آکوس به وضوح به غرب نشان می دهد که نظم دنیای نه بر اساس حق، بلکه بر اساس قوانین مکتوب نو ایجاد می گردد. کشورهای غربی دائما قواعد نوی را بر اساس منافع خاص خود به دستور کار دنیای اضافه می نمایند و از دیگران انتظار دارند تا از آنها خوششان بیاید. آمریکا، انگلیس و استرالیا بدون آنکه از کسی بپرسند، یک روزه اتحاد سه جانبه ای را بوجود آوردند که تقسیم بندی نیروها در دنیا و شرایط امنیتی و ثبات بین المللی را تغییر خواهد داد. در حالی که پیش از این، تنها سازمان ملل متحد حق داشت قواعد نوی برای نظم دنیای تعیین کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1750

به "تور اروپا ارزان: زاخارووا: اتحادیه اروپا هنوز از اصول استعماری خود دست برنداشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا ارزان: زاخارووا: اتحادیه اروپا هنوز از اصول استعماری خود دست برنداشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید