تور روسیه: ریابکوف: مسکو سوالاتی درباره آکوس دارد

به گزارش بازیکده، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه گفت که مسکو گستره کاملی از سوالات مربوط به پیمان تسلیحاتی بین استرالیا، انگلیس و آمریکا موسوم به آکوس (AUKUS) را مطرح نموده است.

تور روسیه: ریابکوف: مسکو سوالاتی درباره آکوس دارد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

ریابکوف در همین رابطه گفت: ما طیف کاملی از سوالات مرتبط با پیمان آکوس را مطرح نموده ایم که قبلا برای طرف آمریکایی ارسال شده است. ما بعلاوه آنها را برای همکاران استرالیایی ارسال خواهیم کرد و در حال مطرح کردن آنها با همکاران انگلیسی خود هستیم.

وی توضیح داد: این سوالات شامل چگونگی ارتباط انتقال فرضی سوخت زیردریایی با غنای 90 درصدی با الزامات عدم اشاعه هسته ای است و اینکه چگونه کانبرا مفاد تعهدات خود را تحت توافق نامه پادمانی با آژانس بین المللی انرژی اتمی در شرایط فعلی و تحت پروتکل الحاقی توافق نامه پادمانی، رعایت می نماید. این همان کاری است که ما انجام خواهیم داد.

ریابکوف بعلاوه ذکر کرد: در این میان، موضوع ایجاد آکوس در دستور کار رایزنی های روسیه و آمریکا در ژنو در راستای ثبات استراتژیک نیست و در پس زمینه این مذاکرات باقی می ماند.

وی اضافه نمود: اما آکوس بدون تردید به ما یادآوری می نماید که همکاران آمریکایی ما چقدر راحت و بی دردسر در زمینه عدم اشاعه هسته ای با رژیم هایی رفتار می نمایند که همواره تعهدشان به منع اشاعه را تأیید می نمایند و از دیگران می خواهند که از آن پیروی نمایند.

پیشتر، استرالیا در 16 سپتامبر (25 شهریور) قرارداد ساخت زیردریایی با فرانسه را لغو و در اقدامی در راستای سیاست های ایندوپاسیفیک و چین ستیزانه واشنگتن، با آمریکا و انگلیس وارد توافق تسلیحاتی جدیدی موسوم به آکوس شده بود.

مطابق این معاهده تسلیحاتی، آمریکا و انگلیس متعهد شدند که تعداد هشت فروند زیردریایی اتمی برای استرالیا فراوری نمایند.

اقدام کانبرا دولت فرانسه را بسیار خشمگین کرد به طوری که پاریس از این حرکت به اسم خنجر خوردن از پشت یاد نموده و به همین دلیل سفرایش را از استرالیا و آمریکا فرا خوانده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 مهر 1400 بروزرسانی: 19 مهر 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1755

به "تور روسیه: ریابکوف: مسکو سوالاتی درباره آکوس دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه: ریابکوف: مسکو سوالاتی درباره آکوس دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید