شخصیت های بهترین انیمیشن های 2021 چگونه طراحی شدند؟
به گزارش بازیکده، برخی از انیمیشن های امسال که جزو مدعیان اصلی فصل جوایز هستند، به ما می گویند که چگونه چهره یک کاراکتر بازتابی از درون اوست و زمینه های موضوعی را که فیلم در آن ها به مکاشفه می پردازد، قوت می بخشد. از انیمیشن لوکا گرفته تا انیمه ژاپنی بل، طراحان شخصیت های اصلی این فیلم ها، از منابع الهام خود سخن می گویند. یکی از آن ها نگاهی داشته به لباس های سنتی رایج در کشور کلمبیا و دیگری سعی کرده است تا با بزرگنمایی و اغراق در طراحی اجزای چهره، ویژگی های اخلاقی شخصیت محوری داستان را به تصویر بکشد. هر منبع الهام یا تحقیقاتی که باشد، طراحان سعی می کنند تا با طراحی بصری ویژه برای این کاراکتر ها، روحی انسانی در کالبد این شخصیت های فانتزی بدمند.
نقد انیمیشن ماجراهای عصر یخبندان باک وایلد؛ انقراض شخصیت های محبوب
شخصیت لوکا
انیمیشن لوکا (محصول دیزنی و پیکسار)
دیانا مارسیلیزه، کارگردان هنری شخصیت های این فیلم، نقش اصلی این انیمیشن را به عنوان فردی سرراست، بازیگوش و گویا توصیف می کند که مثال هایی از اشکال توپر و نسبت های ظاهری غلوشده در او به چشم می خورد، خیلی شبیه به چیز هایی که در نقاشی بچه ها پیدا می شود. او می افزاید که شخصیت لوکا، نشان کنجکاوی است و به همین دلیل چشمان او بزرگتر از هر شخصیت دیگری در فیلم است. به علاوه، چوبین چاپ های ژاپنی، نقشه های قدیمی و آنتیک و موزاییک ها، ترسیم های علمی، عروسک ها و هنر فولک از مواد لازمی بودند که الهام بخش چهره ها شدند. شما هیچ خط کاملا مستقیم یا الگو هایی با فواصل معین و متداول را در طراحی شخصیت های ما پیدا نخواهید کرد. حتی مقیاس های هیولای دریایی ما، با دقت زیادی تنظیم شده است تا بی نظمی موزون در اندازه و جایگاه داشته باشد.
شخصیت میرابل مادریگال
انیمیشن افسون (محصول دیزنی)
در انیمیشن افسون که اتفاقاتش در کشور کلمبیا رخ می دهد، قهرمان فیلم یعنی میرابل که صدا پیشگی او را استفانی بیاتریز بر عهده دارد، تنها عضو خانواده مادریگال است که هیچ استعداد و قدرت جادویی ندارد. یکی از طراحان تولید این اثر یعنی لورلای بووه درباره چهره او می گوید: ما با یک دامن الهام گرفته شده از لباس های سنتی کلمبیایی شروع کردیم. آن را با طرح گلدوزی پوشاندیم تا بی نقص و دست دوز به نظر برسد. مشابه چیزی که شما در آلبوم عکس یک دختر 15 ساله پیدا می کنید. نماد های مختلفی را برای دامن خلق کردیم تا نشانگر هر یک از اعضای خانواده و انعکاسی از عشق میرابل به هر یک از آن ها باشد. میرابل عینک هم می زند که وجه مهمی از چهره اوست. بووه می گوید: یکی از اصلی ترین زمینه های موضوعی فیلم، مآل اندیشی است. اینکه چگونه دید گاه های مختلف می تواند بر روی یک رابطه تاثیر بگذارد و شخصیت اصلی ما عینک به چشم می زند که انتخابی تعمدی است و این چشم انداز را تقویت می کند.
شخصیت کیتی میچل
انیمیشن میچل ها در برابر ماشین ها (محصول نتفلیکس)
کارگردان و یکی از نویسنده های این انیمیشن یعنی مایک ریاندا می گوید: دانش آموز نوجوان مدرسه فیلم که نامش کیتی است، باید به همان اندازه که درونش گیرا و بی پروا و جسور است، چهره اش نیز بیانگر این ویژگی ها باشد. انیماتور ها از نوع پوشیدن لباس او به عنوان راهی برای نشان دادن خلاقیتش استفاده کردند. ریاندا می گوید: کیتی در تلاش است تا با مردم ارتباط بگیرد و دیده شود. پس لباس های او مثل یک فانوس دریایی است که مردم را به سوی خودش می کشاند. چه این کار با نکات مخفی فیلم باشد مثل جوراب های او که نشانی از الگو های قالی فیلم درخشش است یا دکمه های رنگین کمانی او که به دیگران می گوید دارای چه تمایلاتی است. او می افزاید که طراح صحنه لیندسی اولیوارس با خلق معنای واقعی اینکه یک نوجوان خلاق چگونه باید باشد، درست به هدف زد. کسی که همزمان در جست وجوی صدای هنرمندی خود و ارتباط گرفتن با دیگران است.
شخصیت رایا
انیمیشن رایا و آخرین اژدها (محصول دیزنی)
این انیمیشن که در جهان فانتزی الهام گرفته شده از آسیای جنوب غربی به نام کوماندرا اتفاق می افتد، داستان دختری به نام رایا را دنبال می کند، شاهزاده مبارز جوانی که لباسش علاوه بر کاربردی بودن، باید اصیل هم باشد. تحقیقات این فیلم، شامل حضور مشاورانی است که نحو ه شکل گیری آسیای جنوب غربی را راستی آزمایی می کنند و از طرفی، سفر های تحقیقاتی به کشورهای لائوس، اندونزی، تایلند، ویتنام، کامبوج، سنگاپور و مالزی است. پل فلیکس، طراح تولیدی این پروژه در این باره می گوید: تیم از پارچه ها و سبک های قابل تنفس که از لباس های آن منطقه الهام گرفته شده بود، بهره گرفت و به ترکیب بالاتنه سابای و شلوار های دهوتی رسید و به او اجازه داد تا به شکل باورپذیری در جنبش و حرکت باشد. مشارکت یک انسان شناس اهل لائوس به نام استیو آرونساک نیز در طراحی لباس موثر بود که از قضا او سرپرستی تیم راستی آزمایی اصالت داستان را نیز بر عهده داشت.
شخصیت یوناس پوئر رناموسن
انیمیشن گریز (محصول نئون و پارتیسیپانت)
نویسنده و کارگردان این اثر در مستند انیمیشنی خود به شکلی کسی ظاهر می شود که دارد با یک پناهنده افغانی به نام امین مصاحبه می کند. رناموسن درباره تصمیم خود برای نمایش پرسونای سینمایی اش به شکل یک فرد بلوند می گوید: من واقعا می خواستم تا کنتراستی بین خودم و امین شکل دهم. گریز داستان امین است و می خواستم که از همان ابتدای کار، این مسئله واضح باشد. از طرفی امین می خواست ناشناس باشد. از آنجایی که من کسی هستم که فیلم را به صورت عمومی نمایش می دهم، فکر کردم که اگر بلوند باشم، خوب و خوشایند است و راه زیرکانه ای است که نشان می دهد مردم آن گونه که در فیلم به نظر می رسند، در زندگی واقعی به آن شکل نیستند.
شخصیت ران
ران اشتباه رفته است (محصول استودیوی فاکس قرن بیستم)
ژان فیلیپ واین، یکی از کارگردانان این انیمیشن می گوید: هدف از طراحی ربات های شخصی این بود تا حس به یاد ماندنی محصولات تولیدی شرکت های اپل یا گوگل را ایجاد کند. اما از طرفی ربات ها باید بهترین دوست یک بچه نیز می بودند. ما به این ایده رسیدیم که کل ربات، یک صفحه نمایش است که می تواند پوسته های متفاوتی از نوع پوسته های انیمیشنی زیبا داشته باشد. واین درباره طرز برخورد ران می گوید: رانی که درست کار نمی کند، کاملا به پایه ای ترین حالت خود عریان شد تا واقعا نبود نرم افزار خودش را نشان دهد. این به ما فرصت های متعددی داد تا از پیکسل های معیوب او و حرکات نامنظمش، یک دلقک واقعی بسازیم. ما نمی توانستیم جلوی خودمان را بگیریم تا به کاراکتر قدیمی کریپی (شخصیت سنجاق) در نرم افزار مایکروسافت ورد اشاره نکنیم که همیشه تلاش می کرد تا با خوشرویی و به شکلی آزاردهنده به کاربر کمک کند.
شخصیت بل و سوزو
انیمه بل (محصول جی کیدز)
مامورو هوسودا، نویسنده و کارگردان نامزد جایزه اسکار، با انیمه امسال خود یعنی بل، شخصیت سوزو را به تصویر می کشد، دختر 17 ساله خجالتی روستایی که وقتی وارد جهانی مجازی به نام یو می شود، یک شبه تبدیل به خواننده مطرح بین المللی می شود. هوسودا درباره لباس بل می گوید: هدف این بود تا نقشی جهانی تر از چشم انداز زیبایی ترسیم شود، به همین دلیل، لباسی غیرواقعی و موی صورتی انتخاب شد. لباس از طریق طراحان مختلف و یک طراح مد به نام کونیهیکو موریناگا طراحی شد که در گذشته، تجربه طراحی برای کلکسیون پاریس برند آنریالج را داشت. این طراحی های غیر واقعی است که حس قوی و قدرتمندی از زیبایی را نشان می دهد.
منبع: Hollywood Reporter
منبع: دیجیکالا مگ