شکوفایی بدبوترین گل دنیا در دانشگاه ایالتی واشنگتن

به گزارش بازیکده، دانشگاه ایالتی واشنگتن به افرادی که مایل به تماشای بدبو ترین گل جهان، معروف به گل جسد، هستند این فرصت را می دهد که این گیاه را در حال شکوفایی ببینند.

شکوفایی بدبوترین گل دنیا در دانشگاه ایالتی واشنگتن

به گزارش خبرآنلاین، گل جسد که با نام علمی تیتان آروم شناخته می گردد، در سال 2002 در محوطه دانشگاه ایالتی واشنگتن کاشته و اولین بار در جولای 2019 شکوفا شد. این گل به طور طبیعی در جنگل های استوایی سوماترا و اندونزی می روید و اولین بار به وسیله یک گیاه شناس ایتالیایی، به نام ادواردو بکاری، کشف شد. این گیاه تقریباً هر 10 سال یک بار گل می دهد.

این گل آخرین بار در سال 2022 شکوفه داد. به تازگی نیز اعلام شده که گل جسد دوباره در این دانشگاه شکوفا می گردد و بوی بد و خاصی را از خود منتشر می نماید. امکان مشاهده این پدیده به صورت حضوری در محوطه دانشکده علوم و مهندسی و حتی به صورت آنلاین، برای عموم فراهم است.

گل جسد در محوطه دانشگاه ایالتی واشنگتن در ونکوور، در حال شکوفه دادن است و در هنگام شکوفایی، بویی متصاعد می نماید که بسیار نامطبوع است. در توصیف بوی بد این گیاه، نظرات فرق دارد؛ عده ای بوی لاشه و مردار را به این گیاه نسبت می دهند و بعضی دیگر این بوی بد را چیزی شبیه بوی ماهی گندیده یا تعفن زباله های مانده زیر آفتاب توصیف می نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 10 تیر 1402 بروزرسانی: 10 تیر 1402 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 2211

به "شکوفایی بدبوترین گل دنیا در دانشگاه ایالتی واشنگتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکوفایی بدبوترین گل دنیا در دانشگاه ایالتی واشنگتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید