طراحی و بازسازی واحد اداری

به گزارش بازیکده، آیا ساختمانی که ساخته می گردد، از نهایت پتانسیل و ارزش ملک بهره برده؟

طراحی و بازسازی واحد اداری

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی نمای ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

آیا قبل از آغاز پروژه، کلیات ملک درک شده؟

آیا با آغاز این پروژه می توان به منطقه یا جامعه خدمت رسانی کرد؟ آیا این طراحی به نفع مردم منطقه خواهد بود؟ یا آیا با سرانجام پروژه، کوچک ترین تغییری ایجاد خواهد شد؟

همه این سوالات، ارزش یک پروژه ساختمانی را معین می نمایند. در نمونه زیر به یک مورد طراحی و بازسازی واحد اداری می پردازیم.

هر زمینی، با یک جهان خاطره همراه است. ساختمانی که امروز به شما معرفی می کنیم، تنها راه ارتباطی بین دو محله کاملا متفاوت است. این ساختمان در کنار یکی از شلوغ ترین خیابان های محله قدیمی و فرهنگی شهر واقع شده.

با اینکه کهنه شده، ولی هنوز اینقدر قدیمی نشده که جز آثار تاریخی به ثبت برسد. برای بازسازی یا تخریب هم به قدر کافی کهنه نشده. با اینکه در یکی از بهترین محله های شهر واقع شده، از لحاظ خرید و فروش تقریبا هیچ ارزشی ندارد. مردم این منطقه خرید و فروش نمی نمایند، اجازه هم نمی نمایند. تقریبا هیچکس در این منطقه کار خاصی نمی کند. این ساختمان مدت ها خالی از سکنه باقی مانده بود و هیچ ارزش خاصی نداشت. باتوجه به عظیم بودنش کسی آن را اجاره نمی کرد. درنتیجه صاحب ملک 15 سال پیش آن را رها کرد.

یک تیم طراحی تصمیم گرفت از این ملک رها شده دوباره استفاده کند. آن ها می دانستند این کار خدمت عظیمی به ساکنین جدید و مردم محله خواهد بود. هدفشان طراحی و بازسازی واحد اداری متفاوت و منحصر به فرد بود. فضایی که پرسنل و مشتری ها از بودن در آن لذت ببرند. افراد می توانند در حیاط خلوت شرکت بنشینند و از منظره ساختمان های فرانسوی روبرو لذت ببرند و در نهایت آرامش روز خود را سپری نمایند.

یکی از ویژگی های جالب این پروژه، ارتباطی است که بین ساختمان و طبیعت برقرار نموده. با باز شدن پنجره ها و درب های پشت بام، عطر دلنشین درخت های روغن 100 ساله در فضا می پیچد.

داخل دفتر هم تعدادی گل و گیاه به صورت عمودی و افقی کاشته شده. بعضی از آن ها با پشت بام، و بعضی دیگر با حیاط خلوت در ارتباط هستند.

این دفتر از سیستم تصفیه هوا و مناظر جالبی برخوردار است. با باز شدن درب سقفی یا همان پشت بام، یک راه ارتباطی عمودی بین دو طبقه برقرار شده.

طبقه دوم، به صورت چندمنظوره ساخته شده. این محیط هم فضای اُپن و یکسره ای دارد. نوع چیدمان طراحی و بازسازی واحد اداری باعث شده از این طبقه برای برگزار جلسات، گفتگوهای رسمی و غیررسمی، مراسم کوچک و عظیم و حتی نمایشگاه استفاده گردد.

منبع: archdaily

منبع: بازسازی ساختمان
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 892

به "طراحی و بازسازی واحد اداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی و بازسازی واحد اداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید