فعالسازی معدن و احداث کارخانه فرآوری مس کرور و رمشک کلید خورد

به گزارش بازیکده، خبرنگاران/کرمان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از فعال سازی معدن و همچنین احداث کارخانه فرآوری مس در کرور عنبرآباد و همچنین دومین کارخانه مس در رمشک در شهرستان قلعه گنج خبر داد.

فعالسازی معدن و احداث کارخانه فرآوری مس کرور و رمشک کلید خورد

مسلم مروجی در گفت و گو با خبرنگاران با ابراز خرسندی از سرمایه گذاری در منطقه ها محروم گفت: معدن مس کرور در شهرستان عنبرآباد با ذخیره احتمالی بالغ بر 500 میلیون تن مس، یکی از ذخایر بزرگ و ارزشمند معدنی کشور است.

وی با یادآوری بازدید مدیر عامل شرکت ملی مس کشور از معدن کرور اظهار کرد: طی بازدیدی که هفته قبل مدیرعامل شرکت ملی مس کشور به همراه مسئولان محلی از معدن مس کرور داشتند، در ادامه پیگیری ها برای فعالسازی هرچه سریع تر این طرح بزرگ و مهم، جلسه جمع بندی در خصوص فعالسازی این معدن با حضور مدیرعامل و سایر مسئولین شرکت ملی مس ایران، مشاورین و پیمانکاران در دفتر این شرکت در تهران برگزار شد.

مروجی فرد از شروع عملیات اکتشاف معدن مس رمشک از توابع شهرستان قلعه گنج خبر داد و گفت: عملیات اکتشاف معدن مس رمشک در دستور کار شرکت ملی مس نیز قرار گرفته است که زمینه اشتغالزایی برای جوانان محلی فراهم می شود.

وی ضمن تشکر از همکاری و پیگیری استاندار و دادستان مرکز استان کرمان و نمایندگان جنوب در مجلس اضافه کرد: با اکتشافاتی که اجرا شده و ذخیره مناسبی که این معدن دارد و همچنین طبق توافقی که در بازدید با مدیرعامل شرکت ملی مس داشته ایم در فاز اول یک کارخانه کنسانتره 30 هزار تنی از طریق مشاور در حال مطالعه است و همچنین یک راه دسترسی برای برداشت ماده معدنی بین کارخانه و ذخیره معدنی به طول 16 کیلومتر که در 3 فاز طراحی شده، ایجاد شده است؛ فاز اول تا پایان سال آماده و فاز دوم و سوم طی یکماه آینده با مطالعه مشاور و افزایش ماشین آلات از طریق پیمانکار همزمان شروع به فعالیت می نمایند.

مروجی اضافه کرد: در حال حاضر 4 کارخانه مس در جنوب کرمان از طریق بخش خصوصی احداث شده و یک کارخانه تازه هم در بخش اسماعیلی آماده احداث می باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از شناسایی پتانسیل های تازه در منطقه و ایجاد سرمایه گذاری سخن به میان آورد و اظهار کرد: یک پهنه معدنی نیز در منطقه رمشک واقع در شهرستان قلعه گنج به شرکت ملی مس واگذار شده که مرحله اکتشاف به پایان رسیده و محدوده های امید بخشی نیز مشخص شده است.

مروجی فرد اضافه کرد: با پیگیری و توافقی که صورت گرفت عملیات اکتشاف تکمیلی در محدوده های امید بخش این پهنه برای مشخص شدن ذخیره معدنی از طریق شرکت ملی مس انجام خواهد شد که احداث دومین کارخانه مس در منطقه رمشک در شهرستان قلعه گنج هم صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 بهمن 1400 بروزرسانی: 27 بهمن 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1905

به "فعالسازی معدن و احداث کارخانه فرآوری مس کرور و رمشک کلید خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالسازی معدن و احداث کارخانه فرآوری مس کرور و رمشک کلید خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید