قانون تبدیل وضع شغلی ایثارگران باید اجرایی گردد

به گزارش بازیکده، خبرگزاری خبرنگاران-رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: قانون تبدیل شرایط شغلی ایثارگران به رسمی پابرجاست و دستگاه ها باید وظایف قانونی خود را انجام دهند.

قانون تبدیل وضع شغلی ایثارگران باید اجرایی گردد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، آقای حسین قاضی زاده اضافه نمود: بنیاد یک نهاد انقلابی و فرهنگی و اجتماعی است کارکرد اجتماعی آن مربوط به جامعه هدف است و بنیاد در خدمت خانواده درجه یک شهدا و جانبازان و آزادگان است.

رییس بنیاد شهید اضافه نمود: سیاست مرکزی بنیاد پیگیری برای استخدام ایثارگران است و در قانون نیز ظرفیت های قانونی برای استخدام وجود دارد.

وی ادامه داد: به طور کلی برنامه استخدام ایثارگران بطور کلی محقق نشده و در این راه مسائلی بوده و سهمیه ایثارگران به نحو مطلوب انجام نگرفته است.

قاضی زاده گفت: ظرفیت زیادی برای بکار گیری ایثارگران در قوانین وجود دارد، اما این سهمیه ها تاثیر چندانی در کاهش نرخ بیکاری ایثارگران در کشور نداشته است.

وی اضافه نمود: 280 هزارنفر متقاضی شغل داریم و بعضی ایثارگران از سن اشتغال عبور کردند.

رئیس بنیاد توضیح داد: بسیاری هم به علت مصدومیت ها و جانبازی ها در کمیسیون ها که حدود 96 هزار نفر اعلام شده از کار افتاده اعلام شده اند. جمعیت هدف از منظر احتیاج به کار جمعیت محدودی است و 280 هزار متقاضی کار داریم و مسائلی از جمله ازدواج جهیزیه و احتیاج های عادی و طبیعی وجود دارد که باید رسیدگی گردد.

وی ادامه داد: صندوق قرض الحسنه شاهد متعلق به بنیاد است و جامعه افراد محدودی را شامل می گردد که از جمله متقاصیان باید ایثارگر باشند و از بنیاد حقوق بگیرند و بقیه ایثارگران زیرپوشش صندوق نیستند و کمتر از 400 هزار نفر مشمول طرح می شوند.

قاضی زاده گفت: سال گذشته صندوق شاهد 133 هزار نفر وام در مجموع 2 هزار و 400 میلیارد تومان وام داد و سال جاری نیز 1770 میلیارد تومان وام داده است و اخیرا مجوز گرفتیم سقف وام را به مقدار قرض الحسنه بانک ها افزایش دهند یعنی از 30 به 50 میلیون تومان برسد.

رئیس بنیاد ادامه داد: برنامه اصلی بنیاد که دنبال می گردد سر و سامان دادن به واحد های حوزه اشتغال و خدمات بانکی و مالی است که باید سریع انجام گردد. در این جهت اول بحث شفافیت و سلامت اولویت بنیاد است که خود طلایه دار مکتب اسلام است و باید در رفتار و برنامه هایش به سمت رشد و ارتقا و قابل رصد و شفاف؛ حرکت کند.

رئیس بنیاد شهید گفت: باید بخش های مالی بنیاد به صورت زنجیره ای و شبکه ای عمل نمایند این ها هر کدام مجزا عمل می نمایند و به هم شبکه نشدند که سلسله اقدامات را به جلو ببرند و وقتی مسائل را می گوییم باید با برنامه ریزی مسایل کاهش پیدا کند.

قاصی زاده گفت: شورای برنامه ریزی مالی درون بنیاد در حال ایجاد است تا مسائل را رصد و مرتفع کند و مدیران کلیدی بنیاد در هیات های مالی عضویت پیدا می نمایند تا بر اساس عملکرد معاونت ها در تصویب برنامه ها نقش داشته باشند و این افراد به صورت ضربدری در این موسسات قرار خواهند گرفت.

وی تاکید نمود بنیاد در مساله مسکن در برنامه جهش ملی مسکن دولت قرار می گیرد و سازمان املاک کوثر مسئول پیگیری در جهش ملی مسکن طبق نظر قانون دولت خواهد بود.

قاضی زاده گفت: در حوزه اشتغال از منابع دولت استفاده می کنیم و 10 درصد از بودجه سهمیه اشتغال در دولت به ایثارگران تعلق می گیرد و مجموعه این ها بسته ای است که بزودی در اهداف عملیاتی سال 1401 تهیه و برای ارایه بودجه سازمان های بنیاد تعریف می گردد.

رئیس بنیاد شهید گفت: رویکرد به جامعه هدف پا در حوزه رسانه باید تغییر پیدا کند و به چهره های کارآفرین که شغل ایجاد نموده اند بیشتر توجه گردد و آن ها نمایش داده شوند و توقعات و بعضی دید گاه ها جامعه نسبت به ایثارگران اصلاح گردد و تغییر کند.

قاضی زاده گفت حق قانونی ایثارگران در استخدام که درسال 1400 حدود 17 هزار نفر بوده است که حدود 7 هزار نفر جذب شده اند، اما بقیه این سهمیه با برگزاری آزمون های استخدامی تا خاتمه سال قطعا انجام خواهد شد و سهمیه ایثارگران محفوظ خواهد ماند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 10 بهمن 1400 بروزرسانی: 10 بهمن 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1887

به "قانون تبدیل وضع شغلی ایثارگران باید اجرایی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانون تبدیل وضع شغلی ایثارگران باید اجرایی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید