قتل یک سیاه پوست دیگر در آمریکا، پلیس با معترضان درگیر شد

به گزارش بازیکده، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیویورک تایمز، پلیس مینیا پولیس آمریکا با شلیک گلوله به یک جوان 20 ساله سیاه پوست که به قتل وی منجر شد، موجی از خشم و انزجار در میان مردم این شهر ایجاد کرد.

قتل یک سیاه پوست دیگر در آمریکا، پلیس با معترضان درگیر شد

براساس این گزارش، قتل در 16 کیلومتری محلی رخ داد که سال گذشته در آنجا، جورج فلوید سیاه پوست زیر فشار زانوی پلیس سفید پوست مینیا پولیس جان داد.

اما حادثه اخیر حین تلاش پلیس برای بازداشت قربانی که دانته رایت نام داشت، به جرم تخلف رانندگی، رخ داد.

به دنبال این حادثه، معترضان با در دست داشتن پلاکاردهای جنبش جان سیاه پوستان مهم است به خیابان های مینیا پولیس آمدند که البته پلیس هم با گاز اشک آور به استقبال آنها رفت.

گفته می شود که در جریان اعتراضات، دو خودروی پلیس به آتش کشیده شده و دست کم دو معترض هم هدف گلوله پلاستیکی قرار گرفته اند. این در حالی است که به دلیل برگزاری جلسات محاکمه درک شووین مأمور پلیسی که با روش فشار بر گردن، فلوید 46 ساله را در همین ایالت به قتل رساند، تنش ها در این منطقه به شدت بالاست. امروز (دوشنبه) این جلسات وارد هفته سوم می شود.

درآغاز خرداد ماه و پس از اقدام پلیس مینیاپولیس به قتل جورج فلوید شهروند 46 ساله سیاهپوست از طریق فشردن زانو بر روی گردنش به مدت حدود 9 دقیقه، اعتراضات سراسری علیه خشونت پلیس آمریکا و تبعیض های نژادپرستانه از شهر مینیاپولیس آغاز شد و به دیگر شهرهای آمریکا و حتی کشورهای دیگر سرایت کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1525

به "قتل یک سیاه پوست دیگر در آمریکا، پلیس با معترضان درگیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قتل یک سیاه پوست دیگر در آمریکا، پلیس با معترضان درگیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید