لئوس کاراکس برای فیلم آنت در پی همکاری با واکین فینیکس بوده است

به گزارش بازیکده، لئوس کاراکس، کارگردان فیلم آنت در گفت وگوی اخیرش با ایندی وایر اعلام کرده او ترجیح می داده که واکین فینیکس بازیگر نقش اصلی فیلم جدیدش باشد.

لئوس کاراکس برای فیلم آنت در پی همکاری با واکین فینیکس بوده است

همواره از لئوس کاراکس به نام فیلم ساز گزیده کاری یاد می شود که با هر فیلمش توانسته قدمی رو به جلو بردارد. او در ابتدای راستا فیلم سازی اش با خون ناپاک و پولا ایکس در جشنواره های برلین و کن خوش درخشید و پس بازگشت دوباره اش به فیلم سازی در سال 2012، با فیلم موتورهای مقدس توانست نظر مثبت سینمادوستان و منتقدان را جلب کند. به عقیده کاراکس برخی از سینماگران فرانسوی سبک فیلم سازی و تفکرات او را دوست ندارند و به همین علت او بارها تصمیم گرفته از دنیای سینما کناره گیری کند. اما به هر حال کاراکس تا به امروز به فعالیت خود ادامه داده و تازهترین اثر وی، آنت، ماه گذشته فیلم آغازگر هفتادوچهارمین دوره جشنواره فیلم کن بود.

کلیات آنت و بازی آدام درایور در این فیلم جالب توجه منتقدان قرار گرفت و جایزه بهترین کارگردانی جشنواره کن 2021 هم به لئوس کاراکس رسید. اما اینطور که پیداست، کاراکس پیش از همکاری با درایور برای ایفای نقش اصلی، مایل به همکاری با واکین فینیکس بوده است.

کاراکس در بخشی از گفت وگوی تازهش با ایندی وایر بیان کرده در ابتدای شکل گیری ساختار آنت، یعنی سال 2012، او فینیکس را برای نقش اصلی در نظر داشته است، اما رخ ندادن ملاقات حضوری آن ها سبب شده او در پی بازیگر دیگری برای ایفای نقش اول فیلم خود بشود. کاراکس در این راستا ادامه داده: من دوست ندارم با فیلم نامه کامل به ملاقات بازیگران بروم. فقط می خواستم ببینم آیا واکین فینیکس از ایده محوری فیلم خوشش می آید یا نه، اما او برای ملاقات حضوری خیلی خجالتی بود. این کارگردان شصت ساله فرانسوی ادامه می دهد که چندی پس از ناکامی در ملاقات با فینیکس، بازی آدام درایور در سریال دخترها محصول شبکه HBO نظر وی را جلب کرده و سپس از تأثیرِ محبوبیت درایور بر فرایند ساخت آنت می گوید. آدام پسر نازنینی بود. او در حال تبدیل شدن به ستاره سینما بود و همین امر نظر سرمایه گذاران بزرگی همچون آمازون و آرته فرانسه را به آنت جلب کرد، اما برنامه کاری فشرده درایور در زمان ساخت فیلم باعث شد مدام برنامه ها را با پروژه های او هماهنگ کنیم و این کار ساده نبود.

لئوس کاراکس در بخش دیگری از صحبت هایش پلتفرم های آنلاینی همچون نتفلیکس و آمازون پرایم را به ویروس کرونا تشبیه کرده و ادامه داده است: من پلتفرم ها رو دوست ندارم. این پلتفرم ها و کروناویروس شبیه یکدیگرند، هردو می خواهند شما در خانه بمانید. با وجود این نوع نگاه کاراکس فیلم تازه خود را با کمک آمازون استودیوز ساخته و اعتقاد دارد با این کار روح خود را به شیطان فروخته است! او می گوید: وقتی فیلم گران قیمتی (پرهزینه ای) می سازید، روح خود را می فروشید. هنگام ساخت فیلم به این درک نمی رسید، اما پس از اتمام کار، متوجه موضوع خواهید شد.

در خاتمه شایان ذکر است آنت برای اکران در تاریخ جمعه 15 مرداد در آمریکا برنامه ریزی شده و از 29 مرداد هم از طریق سرویس آمازون پرایم به صورت آنلاین در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد.

منبع: IndieWire

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1688

به "لئوس کاراکس برای فیلم آنت در پی همکاری با واکین فینیکس بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لئوس کاراکس برای فیلم آنت در پی همکاری با واکین فینیکس بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید