بازسازی کامل عمارت جنانی 6 تا 7 میلیارد هزینه احتیاج دارد

به گزارش بازیکده، ایسنا/ براساس سخنان مالک عمارت جنانی همدان، بازسازی کامل عمارت جنانی 6 تا 7 میلیارد هزینه احتیاج دارد.

بازسازی کامل عمارت جنانی 6 تا 7 میلیارد هزینه احتیاج دارد

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

داستان چیست؟

علی جواهری اظهار کرد: تا جایی که امکان داشت خط ریزش بنا براساس نقشه پیمانکار میراث فرهنگی مهار شده است، اما تا استحکام بخشی کامل انجام نگیرد نمیتوان تضمین صددرصد برای عدم ریزش داد.

وی توضیح داد: دیوار بنا که از دو ضلع آسیب دیده و ریزش نموده بود، بطور کامل بازسازی شد و داخل بنا نیز بازسازی اضطراری و بستن داربست انجام شد، اما استحکام بخشی و بازسازی کلی مشمول هزینه است که پس از دریافت وام انجام خواهد شد.

جواهری ادامه داد: طبق نظر پیمانکار میراث فرهنگی بازسازی کامل بنا بین 6 تا 7 میلیارد تومان هزینه احتیاج دارد که شاید میراث فرهنگی رقمی حدود 150 میلیون از این مبلغ را تقبل می نماید، بنابراین کل هزینه توسط مالک تأمین می گردد.

مالک عمارت جنانی با بیان اینکه برای دریافت وام معرفی نامه میراث فرهنگی به بانک ارائه شده است، اعلام نمود: تا به امروز به این درخواست ترتیب عمل داده نشده و با وجود گذشت چند ماه و پیگیری ها همچنان منتظر دریافت وام هستیم.

عمارت جنانی یا مسافرخانه آبادان بنایی تاریخی با قدمتی بیش از 80 سال است که آن را متعلق به اواخر دوران قاجار و اوایل پهلوی می دانند. این بنا که سالیان سال در وضعیتی نگران کننده به سر می برد، در خیابان شهدای همدان واقع شده و پس از کش و قوس های فراوان قرار است پس از انجام عملیات بازسازی، به هتل سنتی تبدیل گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1456

به "بازسازی کامل عمارت جنانی 6 تا 7 میلیارد هزینه احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی کامل عمارت جنانی 6 تا 7 میلیارد هزینه احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید