مسی با آرژانتین قهرمان و رونالدو با بدشانسی در پنالتی نایب قهرمان می گردد

به گزارش بازیکده، یک دستگاه ابررایانه با استفاده از هوش مصنوعی پیش بینی نموده که دو تیم آرژانتین و پرتغال در فینال جام جهانی قطر به هم می رسند.

مسی با آرژانتین قهرمان و رونالدو با بدشانسی در پنالتی نایب قهرمان می گردد

یکی از ابررایانه های شناخته شده دنیای فناوری با انجام پردازش های پیشرفته با استفاده از هوش مصنوعی به این نتیجه رسیده که جام جهانی 2022 قطر شاهد فینالی مجذوب نماینده بین آرژانتین و پرتغال خواهد بود؛ تقابل کریستیانو رونالدو و لیونل مسی که می تواند این فینال را به یکی از مجذوب نماینده ترین مسابقات تاریخ جام جهانی تبدیل کند.

بر اساس این تحقیق که به وسیله شرکت BCA اجرا شده در این فینال رویایی آرژانتین در نهایت به پیروزی رسیده و لیونل مسی مقابل چشمان رونالدو جام طلایی رنگ را بالای سر خواهد برد.

این آنالیز نشان داد که در فینال جام جهانی قطر آلبی سلسته در ضربات پنالتی پرتغال را شکست خواهد داد. این آنالیز به سفارش نشریه فورفورتو و به وسیله شرکت BCA اجرا شده است.

نباید فراموش کرد که جام جهانی 2022 به احتمال زیاد آخرین جام جهانی با حضور این دو ابرستاره دنیای فوتبال خواهد بود. با توجه به این می توان انتظار داشت که مسی و رونالدو برای رسیدن به جام قهرمانی با تمام توان کوشش نمایند.

یکی از محققین شرکت BCA به فورفورتو گفت: انتخاب بین مسی و رونالدو مثل انتخاب بین موزارت و بتهوون یا بین داوینچی و میکل آنژ است. یعنی شما در این انتخاب نمی توانید به تحلیل عینی بسنده کنید و در نهایت سلیقه شما است که تعیین می نماید کدام را بیشتر دوست دارید.

این تحقیق برای رسیدن به نتیجه داده های مورد نیازش را از منابع متنوعی جمع آوری نموده است. از جمله این منابع می توان به آمار فوتبالیست ها در لیگ های مختلف و بعلاوه آمار آن ها در 192 بازی مرحله گروهی در جام های جهانی قبلی و 64 مسابقه در مراحل حذفی پنج جام جهانی قبلی اشاره نمود. مسی و رونالدو در هر پنج دوره قبلی جام جهانی حضور داشتند.

چه کسی جام جهانی 2022 قطر را بالای سر خواهد برد؟

این تحقیق کار خود را ابتدا با پیش بینی مسابقات مرحله گروهی جام جهانی شروع کرد. این پیش بینی با یاری هوش مصنوعی و بر اساس داده هایی مثل نمرات میانگین بازیکنان و عملکرد گذشته تیم ها انجام شد. برنامه سپس به سراغ مراحل حذفی رفت و با محاسباتی مشابه و البته اضافه شدن متغیر هایی مثل احتمال تاریخی برنده شدن تیم ها به نتیجه رسید. در نتیجه به دلیل قهرمانی فرانسه در جام جهانی 2018 و با احتساب پارامتر موسوم به نفرین برنده در محاسبات این کامپیوتر برای فرانسوی ها نمره منفی لحاظ شد.

با توجه به همه این محاسبات در نهایت تعیین شد که دو تیم پرتغال و آرژانتین به فینال جام جهانی خواهند رسید و برنده نهایی آلبی سلسته خواهد بود.

شرکت BCA در یادداشت همراه با این آنالیز بیان کرد: ما از نتیجه آنالیز مان چقدر مطمئنیم؟ با اینکه این آنالیز را برترین تخمین ممکن با ابزار های فعلا موجود می دانیم، ولی باید اشاره کنیم که آرژانتین در مراحل حذفی با ملاقات هایی دشوارتر از پرتغال روبرو است. ما به این نتیجه رسیدیم که دو تیم در بازی فینال هم به تساوی خواهند رسید، اما در ضربات پنالتی آرژانتین شانس بیشتری دارد.

این آنالیز می گوید بیشترین احتمال برای فینال بین پرتغال و آرژانتین نتیجه تساوی است. اما در نهایت وقتی کار به ضربات پنالتی کشیده گردد مسی و یارانش شانس بیشتری خواهند داشت.

آنچه باعث این نتیجه گیری شده این است که در تاریخ جام های جهانی آلبی سلسته از پنج بازی خود که به ضربات پنالتی کشیده شده در چهار بازی به پیروزی رسیده است. آرژانتینی ها 77 درصد پنالتی های خود را با موفقیت به گل تبدیل نموده اند. اما پرتغال در تاریخ جام های جهانی تنها یک بار در ضربات پنالتی پیروز شده است. پیروزی مقابل انگلیس در جام جهانی 2006 که نرخ موفقیت ضربات پنالتی پرتغالی ها 60 درصد بوده است. البته یکی از دلیل های این تفاوت اینجا است که پرتغال نسبت به آرژانتین بازی های کمتری در مراحل حذفی جام جهانی داشته است.

خبرنگاران ورزشی فوتبال و فوتسال

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 آبان 1401 بروزرسانی: 6 آبان 1401 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 2105

به "مسی با آرژانتین قهرمان و رونالدو با بدشانسی در پنالتی نایب قهرمان می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسی با آرژانتین قهرمان و رونالدو با بدشانسی در پنالتی نایب قهرمان می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید