مشارکت 64 درصدی بانوان استرالیایی در فعالیت های ورزشی ، کمبود امکانات ورزشی در مناطق روستایی

به گزارش بازیکده، آمار رسمی از میزان فعالیت ورزشی زنان ایران در دست نیست، اما آمارهای غیررسمی از فعالیت 20 درصدی مردان و زنان ایرانی خبر می دهد و در دیگر کشورها مثلا استرالیا بحث مشارکت 64 درصدی بانوان مطرح است.

مشارکت 64 درصدی بانوان استرالیایی در فعالیت های ورزشی ، کمبود امکانات ورزشی در مناطق روستایی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای دانشجویی استرالیا برای ایرانیان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

خبرنگاران آنلاین: بنا بر اعلام اداره آمار استرالیا که مردمش بالاترین گرایش را به فعالیت ورزشی دارند، 64 درصد زنان بالای 15 سال (5/8 میلیون نفر) در یک نظرسنجی اعلام نموده اند که فعالیت ورزشی منظم دارند. از این 8/5 میلیون نفر 55 درصد حداقل دو بار در هفته فعالیت ورزشی دارند.

مشارکت در فعالیت ورزشی با افزایش سن کاهش پیدا می نماید. 70 درصد زنان 15 تا 34 سال فعالیت ورزشی دارند. این مشارکت در زنان 35 تا 44 سال 68 درصد است. کمترین مشارکت در ورزش برای زنان بالای 65 سال با آمار 48 درصدی است.

57 درصد زنان فقط در یک فعالیت ورزشی شرکت می نمایند. 26 درصد در 2 فعالیت و 17 درصد در سه فعالیت یا بیشتر. جالب اینجاست که در استرالیا هم مانند خیلی از کشورهای در حال توسعه بالاترین نرخ مشارکت ورزشی بانوان در پایتخت (73 درصد) است.

ورزش های مورد علاقه زنان در استرالیا به ترتیب عبارتند از: پیاده روی(48 درصد)، بدنسازی(30 درصد)، شنا(12 درصد)، دو(10 درصد)، دوچرخه سواری(8 درصد)، نت بال(بازی شبیه بسکتبال- 7درصد)، تنیس و یوگا(5 درصد).

هزینه ها

آمارها نشان می دهد استرالیایی ها سالانه 11 بیلیون دلار برای ورزش و فعالیت های فیزیکی هزینه می نمایند. خیلی از فعالان ورزشی به افزایش هزینه باشگاه ها به ویژه باشگاه های فوتبال انتقاد دارند و معتقدند باید مسئولان موانع ورزش را رفع نمایند.

شرکت نمایندگان در یک تحقیق اعلام نموده اند بیشترین هزینه را برای ثبت نام باشگاه می پردازند که به طور متوسط 225 دلار در سال است. هزینه های دیگر برای مربی، لباس و تجهیزات است که حدود 200 دلار در سال هزینه دارد. آمارها نشان می دهد گلف، شنا و تنیس به ترتیب پرهزینه ترین ورزش ها در این کشور هستند.

بعضی از مردم می گویند دولت سوبسید کافی به باشگاه های محلی و روستایی نمی دهد تا امکانات خود را توسعه بدهند. از سوی دیگر 10 درصد شرکت نمایندگان در تحقیق اعلام نموده اند برای شرکت در فعالیت های ورزشی پول قرض گرفته اند(5 هزار دلار برای هر نفر) و 35 درصد نیز از کارت اعتباری بانکی خود استفاده نموده اند.

اما دولت برای توسعه ورزش بانوان چه اقداماتی انجام داده است؟

دولت استرالیا ابتدای 2019 اعلام نمود که در نظر دارد 150 میلیون دلار در 4 سال آینده برای توسعه امکانات ورزشی از جمله زمین های بازی و استخرها هزینه کند.

این کشور در دو سال گذشته میلادی(2018 و 1019) 42 میلیون دلار برای توسعه زیرساخت های جوامع ملی و 41 میلیون دلار برای توسعه برنامه های ورزشی مدارس هزینه نموده است.

  • سرانه ورزشی تهران 46 صدم مترمربع است
  • تدارک ویژه برای توسعه ورزش در میان زنان
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 688

به "مشارکت 64 درصدی بانوان استرالیایی در فعالیت های ورزشی ، کمبود امکانات ورزشی در مناطق روستایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشارکت 64 درصدی بانوان استرالیایی در فعالیت های ورزشی ، کمبود امکانات ورزشی در مناطق روستایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید