مقاله: فوم بتن چیست و چرا باید از ان استفاده کرد؟

به گزارش بازیکده، به دلیل وجود حباب های ریز این محصول می تواند عایق لوله هایی که از کف عبور کرده اند، احتیاجی به عایق بندی لوله ها وجود ندارد.

مقاله: فوم بتن چیست و چرا باید از ان استفاده کرد؟

نظر به اینکه فوم بتن درقشرهای سطحی دارای خلل و فرج فراوان می باشد در نتیجه شکاف های مویین و درزهای کمتری در سطح همواری ایجاد می شود و روی سطح فوم بتن با استفاده لایه متناسب پوشیده شود در مقابل نفوذ رطوبت، مقاومت مطلوبی خواهد داشت.

پوکه های معدنی به وسیله کارگران به طبقات مختلف انتقال می دهند و باعث آسیب تماشا تاسیسات ساختمان می شود. ولی فوم بتن به وسیله لوله و پمپ به طبقات انتقال داده می شود و از هر گونه آسیب رسیدن به تاسیسات جلوگیری می کند.

به منظور دستیابی به چگالی های بالاتر، مقداری ماسه به ترکیب بتن اضافه می شود. ماسه در این حالت، به نام ماده پرکننده، جایگزین بخشی از سیمان پرتلند نوع CEM I می شود. نسبت ماسه به سیمان برای حالت پایه، 1 به 1 و برای بتن های سنگین تر، 1 به 3 است.

مواد کف زا فوم را می توان به لحاظ ساختاری در دو کلاس طبقه بندی کرد که شامل مواد بر پایه پروتئین حیوانی فوم پروتیینه و مواد کف زای شیمیایی فوم شیمیایی می باشند معمولا کف حاصل از مواد بر پایه پروتئین به لحاظ حجمی، کمتر و پایدار تر از کف حاصل از مواد شیمیایی می باشد (مواد شیمیایی دارای وزن مخصوص کف حدود 40 گرم در لیتر با پایداری کف در حد کمتر از 2 ساعت و افزایش حجم حاصل از کف کردن حدود 25 برابر حجم اولیه می باشند این در حالیست که در مواد فوم پروتئینه با چگالی و پایداری کف 2 برابر بیشتر و حجم کف تولید شده حدود نصف مواد شیمیایی می باشند) تجربه نشان می دهد که مواد شیمیایی برای ساخت بتن های با چگالی بالای 1000 مناسبند این در حالیست که از مواد پروتئینی در ساخت انواع بتن از چگالی 500 الی 1600 کیلو بر متر مکعب می توان استفاده کرد. این نکته را خاطر نشان کرد که (پایداری کف باید تا حدی باشد که بعد از فرایند اختلاط کف با ملات سیمانی و تا گیرایش اولیه مخلوط، کف پایداری خود را حفظ نماید در غیر این صورت، ساختاری که با قرار گیری و توزیع حبابها در داخل مخلوط ایجاد شده) در اثر از بین رفتن قسمتی از حبابها قبل از گیرش اولیه سیمان، از هم پاشیده و در نتیجه وزن افزایش می یابد. به علت طبیعت متخلخل داخل بتن، این نوع بتن یک عایق حرارتی و صوتی بسیار مناسب می باشد.از لحاظ صوتی عایق مناسبی جهت صدا با ضریب زیاد جذب اکوستیک به تعداد می رود که در نتیجه به نام یک فاکتور رفاهی در جهت جلوگیری از ورود صداهای اضافی اخیرا مورد توجه طراحان قرار گرفته است.

منبع مقاله: فوم بتن چیست و چرا باید از ان استفاده کرد؟

انتشار: 21 مهر 1400 بروزرسانی: 21 مهر 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1757

به "مقاله: فوم بتن چیست و چرا باید از ان استفاده کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: فوم بتن چیست و چرا باید از ان استفاده کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید