مقاله: موزه هنر مدرن نیویورک آمریکا (MoMA)

به گزارش بازیکده، این موزه وابسته به MoMA PS1، یکی از قدیمی ترین و بزرگترین مراکز غیرانتفاعی هنر معاصر در ایالات متحده واقع در Queens، نیویورک است، MoMA PS1 هر ساله بیش از 50 نمایشگاه را عرضه میکند، از جمله بازنگری هنرمندان و آثار هنری خاص، و یک برنامه کامل موسیقی و اجرا.

مقاله: موزه هنر مدرن نیویورک آمریکا (MoMA)

این موزه مجموعه ای شامل بیش از 150،000 نقاشی، مجسمه، چاپ، عکس، مدل معماری و اشیای طراحی شده است. تقریباً 22000 فیلم و چهار میلیون عکس در دل خود دارد و در کتابخانه و بایگانی آن، بیش از 300000 کتاب، کتاب هنرمندان و نشریه ها، و فایلهای شخصی هنرمندان که بیش از 70،000 هنرمند است. از برجسته ترین مجموعه ها می توان به مجموعه Water Lilies متعلق به Claude Monet، The Starry Night از وینسنت ون گوگ و Les Demoiselles dAvignon ساخته پابلو پیکاسو به همراه کارهای اخیر اندی وارهول، الیزابت موری، سیندی شرمن و بسیاری هنرمند دیگر اشاره کرد.

این موزه برنامه هایی فعالانه از نمایشگاه های هنر مدرن و معاصر، بیش از نمایش 1000 فیلم در سال و طیف وسیعی از برنامه های آموزشی، گفتگو با هنرمندان گرفته تا کارگاه های خانوادگی را ارائه می دهد. ساختمان جدید MoMA توسط معمار Yoshio Taniguchi در سال 2004 افتتاح شد، در این ساختمان جدید فضای نمایشگاه ها و برنامه های موزه تقریبا دو برابر شده است و فضای اختصاص داده شده به Rockefeller Sculpture Garden بزرگتر شده است. امروزه موزه هر ساله تقریباً از 3 میلیون بازدید کننده پذیرایی می کند و بیش از 130،000 عضو دارد.

منبع مقاله: موزه هنر مدرن نیویورک آمریکا (MoMA)

انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1811

به "مقاله: موزه هنر مدرن نیویورک آمریکا (MoMA)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: موزه هنر مدرن نیویورک آمریکا (MoMA)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید