ناسا شرکت های توسعه دهنده پروژه آرتمیس را انتخاب کرد

به گزارش بازیکده، سازمان فضایی ناسا با هدف توسعه پروژه آرتمیس پنج شرکت را انتخاب کرد که در بین آن ها نام اسپیس ایکس و بلو اوریجین هم به چشم می خورد.

ناسا شرکت های توسعه دهنده پروژه آرتمیس را انتخاب کرد

به گزارش خبرنگار ، به نقل از تک کرانچ؛ سازمان فضایی ناسا مجموعاً 146 میلیون دلار به منظور توسعه پروژه آرتمیس برای قرارداد با پنج شرکت از جمله اسپیس ایکس، بلو اوریجین و Dynetics اختصاص داده است. این شرکت ها قرار است روی مفاهیم توسعه سیستم فرود انسان و انجام فعالیت هایی به منظور فرود راحت تر فضانوردان روی ماه کار نمایند.

شرکت های اسپیس ایکس، بلواوریجین، داینتیکس، لاکهید مارتین و نورثروپ گرومن از طرف ناسا برای شرکت در این پروژه انتخاب شدند و از مجموع 146 میلیون دلار سرمایه ناسا، 35 دلار به ایلان ماسک و جف بزوس رسیده است. این قرارداد ها تحت اسم NextSTEP-2 (فناوری های فضایی نسل آینده برای مشارکت های اکتشافی) امضا شده است. هدف از این قرارداد ها مشارکت با شرکای تجاری بالقوه برای مطالعات مفهومی، حفظ مفهوم HLS در خصوص عملیات (توسعه زمینی و پرواز) و کاهش خطر است.

بلو اوریجین: 25.6 میلیون دلار

داینتیکس: 40.8 میلیون دلار

لاکهید مارتین: 35.2 میلیون دلار

نورثروپ گرومن: 34.8 میلیون دلار

اسپیس ایکس: 9.4 میلیون دلار

تنها دو شرکت Blue Ridge Nebula Starlines و Cook & Chevalier Enterprises که پیشنهادات خود را ارسال نموده بودند نتوانستند قراردادی دریافت نمایند.

هدف شرکت ها کار روی توسعه مفاهیم فرودگر ماه برای فرود آینده فضانوردان ناسا روی این کره است.

این جوایز جدا از قرارداد Human Landing System است که در اوایل امسال به SpaceX اعطا شد، قراردادی که دو شرکت بلو اوریجین و Dynetics نسبت به آن اعتراض کردند و بلو اوریجین با شکایت از ناسا مخالفتش را با این قرارداد بیان کرد.

هدف از راه اندازی پروژه آرتمیس

پروژه آرتمیس برنامه پرواز فضایی انسانی بین المللی با تامین بودجه از طرف دولت آمریکا است که هدفش فرود آوردن اولین زن و یک مرد دیگر در منطقه قطب جنوب ماه تا سال 2024 است. این پروژه به وسیله ناسا، شرکت های فضایی تجاری آمریکا که با ناسا قرارداد دارند و شرکای بین المللی ناسا از جمله آژانس فضایی اروپا، آژانس اکتشاف هوافضای ژاپن، آژانس فضایی کانادا، آژانس فضایی ایتالیا، آژانس فضایی استرالیا، آژانس فضایی انگلستان، آژانس فضایی امارات متحده عربی، آژانس فضایی دولتی اوکراین و آژانس فضایی برزیل که همگی تحت مدیریت ناسا کار می نمایند؛ انجام خواهد شد.

مدیرعامل اکتشافات انسانی و عملیات ناسا درباره این پروژه گفت که ایجاد بستری برای حضور طولانی مدت انسان ها روی ماه به وسیله فعالیت های مختلف، هدف اصلی ما از راه اندازی پروژه آرتمیس است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 شهریور 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1733

به "ناسا شرکت های توسعه دهنده پروژه آرتمیس را انتخاب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناسا شرکت های توسعه دهنده پروژه آرتمیس را انتخاب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید