نانوداروها برای یاری به درمان شوکهای سپتیکی بهکار گرفته میشوند

به گزارش بازیکده، نیروی دریایی آمریکا با اعطاء 5.3 میلیون دلار به شرکت ویواسل بایو میخواهد به این شرکت یاری کند تا فناوری نانوذرات فسفولیپید را برای یاری به درمان شوک های سپتیکی به کار گیرد.

نانوداروها برای یاری به درمان شوکهای سپتیکی بهکار گرفته میشوند

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، شرکت ویواسل بایو (Vivacelle Bio) مبلغ 5.3 میلیون دلار جایزه از نیروی دریایی آمریکا برای آزمایش بالینی روی دارویی موسوم به VBI-S برای درمان هیپوولمیای شوک سپتیک ناشی از کووید 19 یا سایر عوامل بیماری زا دریافت می نماید.

ویواسل بایو به تازگی اعلام نموده است که وزارت دفاع 5.3 میلیون دلار برای آزمایش بالینی VBI-S، به این شرکت اعطا نموده است، دارویی که به صورت مایع بوده و به وسیله وریدی تزریق شده و مبتنی بر فناوری نانوذرات فسفولیپید ویواسل بایو است.

در حدود 270،000 نفر در آمریکا و 10 میلیون نفر در سراسر دنیا سالانه بر اثر شوک سپتیک جان خود را از دست می دهند. هفتاد درصد مرگ ناشی از ویروس کووید 19 نیز به دلیل شوک سپتیک است. این نانوداروی شرکت ویواسل بایو به احتمال زیاد روی بالا بردن فشار خون تا سطحی مجاز و بهبود اکسیژن رسانی در مراحل اولیه و حتی اواخر شوک سپتیک تمرکز دارد.

بخش اول فاز دوم کارآزمایی بالینی روی این دارو اجرا شده و با این حمایت اقتصادی قرار است بخش دوم فاز دوم و همچنین فاز سوم کارآزمایی بالینی این نانودارو انجام گردد.

این جایزه به نمایندگی از مرکز تحقیقات پزشکی نیروی دریایی (NMRC) تحت کنسرسیوم کارآفرینان فناوری پزشکی (MTEC) به این شرکت اعطا می گردد. MTEC یک کنسرسیوم فناوری زیست پزشکی بوده که براساس توافق نامه تراکنش (OTA) با فرماندهی تحقیق و توسعه پزشکی ارتش آمریکا (USAMRDC) همکاری می نماید. این جایزه با عنوان نانوذرات فسفولیپید در درمان شوک سپتیک تایید و تصویب شده است.

کاتبرت سیمپکینز، جراح و فارغ التحصیل دانشکده پزشکی هاروارد که بنیان گذار ویواسل بایو است می گوید: VBI-S یک فناوری جدید با قابلیت ایجاد تحول در فناوری های رایج است. من نزدیک به 40 سال است که در خصوص شوک سپتیک تحقیق می کنم. انتها آنچه را که من و دیگران در تمام این مدت دنبال آن بوده ایم در قالب این شرکت به دست آوردیم. ما اکنون فناوری در اختیار داریم که برای نجات جان انسان ها و کاهش درد و رنج بیماران قابل استفاده است. من از نیروی دریایی متشکرم که فرصتی را برای پیشرفت این فناوری در اختیار ما قرار داد.

هارون دی شیلد، مدیرعامل شرکت ویواسل بایو می گوید: این حمایت اقتصادی اهمیت بالینی زیادی برای توسعه داروی VBI-S و توسعه کسب و کار شرکت ویواسل بایو دارد. ما آماده هستیم تا از فناوری نانو برای تامین احتیاج های درمانی و یاری به جان انسان ها استفاده کنیم.

ویواسل بایو یک شرکت زیست دارویی است که محصولات مبتنی بر فناوری نانو فسفولیپید را برای یاری به افرادی که در جنگ یا تصادفات آسیب دیده اند توسعه می دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1316

به "نانوداروها برای یاری به درمان شوکهای سپتیکی بهکار گرفته میشوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نانوداروها برای یاری به درمان شوکهای سپتیکی بهکار گرفته میشوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید