طراحی ویلا و باغ: نخستین جشنواره سراسری نمایش کودک (باغچه بان) در مرند به کار خود انتها داد

به گزارش بازیکده، خبرنگاران/آذربایجان شرقی اختتامیه نخستین جشنواره سراسری نمایش کودک (باغچه بان) با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرند برگزار گردید.

طراحی ویلا و باغ: نخستین جشنواره سراسری نمایش کودک (باغچه بان) در مرند به کار خود انتها داد

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا و باغ با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

دبیر اجرایی جشنواره سراسری نمایش کودک روز یکشنبه در این مراسم با بیان این که روز برگزاری این جشنواره در مرند به اسم روزی ماندگار در تاریخ تئاتر مرند محسوب می گردد، گفت: این روز مانند روزی که 102 سال پیش آقای باغچه بان رقم زده و مرند را به اسم مهد تئاتر بچه ها در ایران معرفی کردند، ماندگار خواهد شد، با برگزاری این جشنواره امروز توانستیم نفسی تازه به کالبد شهر بدمیم.

مهدی صالح یار اضافه کرد: برگزاری این جشنواره برای ما افتخاری بزرگ است چرا که در نخستین گام این جشنواره سابقه تاریخی دارد و مرند به اسم یکی از شاه راه های ارتباطی ایران با اروپا به چنین خوشنامی فرهنگی احتیاج داشت برسد.

وی در ادامه خواهان استقرار دبیرخانه دائمی این جشنواره در شهرستان مرند شد و گفت: امیدواریم بتوانیم در تیرماه 1401 دومین جشنواره تئاتر سراسری باغچه بان را کلید بزنیم.

وی بخش های جشنواره را در بخش نمایشنامه نویسی و پژوهش اسم کرد و گفت: در بخش نمایشنامه نویسی 103 اثر از سایر استان ها ارسال شده بود، بعلاوه 33 چکیده مقاله که 22 اثر آن معرفی گردید و در بخش نمایش های محیطی هم 22 اثر ارائه شده بود که طی چهار روز اجراهای محیطی و ورکشاب آموزشی تئاتر را شاهد بودیم.

داوود گرشاسبی- فرماندار شهرستان مرند هم در این آیین با اشاره به تاریخ حوزه تمدنی و فرهنگی ایران، گفت: هنر جزوی از ذات انسان و جزو برترین صورت هاست، قطعا اگر بتوانیم با زبان هنر ارزش ها و حقایق را به نسل های بعدی منتقل کنیم، پیروز خواهیم شد.

نماینده مردم جلفا و مرند در مجلس شورای اسلامی هم در این آیین، اظهار کرد: امروز بسیار خرسندیم که چنین رویدادی در شهرستان مرند برگزار گردید.

معصومه پاشایی با بیان این که مرند شهری هنرمند و هنر دوست است، گفت: قطعا راه توسعه حتی توسعه مالی از راه فرهنگ و هنر می گذرد، ظرفیت شهر مرند در حوزه فرهنگ و هنر بسیار زیاد است از آقای وزیر هم خواهانیم دستورات لازم را جهت فراهم کردن زیرساخت های فرهنگی شهرستان مرند ارائه دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 مهر 1400 بروزرسانی: 21 مهر 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1758

به "طراحی ویلا و باغ: نخستین جشنواره سراسری نمایش کودک (باغچه بان) در مرند به کار خود انتها داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی ویلا و باغ: نخستین جشنواره سراسری نمایش کودک (باغچه بان) در مرند به کار خود انتها داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید