نماز؛ چهره تمام نمای اسلام، ضرورت تجهیز نمازخانه های بین راهی

به گزارش بازیکده، خبرنگاران/گیلان استاندار گیلان نماز را علامت دین و چهره تمام نمای اسلام دانست و گفت: باید به بهداشت و تجهیز نمازخانه های عمومی و مجتمع های بین راهی و جاده ای توجه ویژه ای گردد.

نماز؛ چهره تمام نمای اسلام، ضرورت تجهیز نمازخانه های بین راهی

ارسلان زارع در پنجمین اجلاس استانی نماز با شعار نماز و مدرسه، اظهار کرد: خصلت ها و ارزش هایی مانند امانتداری، صداقت، راستگویی و خدمت به مردم از جمله رفتارهای انسانی است، اما نماز علامت دین و چهره تمام نمای اسلام است.

وی با بیان اینکه ایمان به خدا و اعتقاد به حق و عمل به دستورات الهی جوهره دین است، اضافه نمود: نماز حقیقتا پرچم دین است و همانگونه که کشورهای دنیا با پرچم شان شناخته می شوند، دین بدون نماز قابل تمیز نیست.

استاندار گیلان توضیح داد: چهار رکن خانواده، مدرسه، مسجد و محله بیشترین تاثیر را در سنین پایه برای آینده سازان و مردم جامعه ما دارند؛ یقینا ایجاد ارتباط، تقویت ارتباطات و اعتقادات دینی در توسعه جامعه ای منظم بیشترین تاثیر را دارد.

زارع با بیان اینکه آموزش و پرورش وظیفه خطیری را در ترویج نماز دارد، گفت: مربیان و معلمین در مدرسه و همچنین اولیا در خانواده، می توانند با بهره مندی از آموزه های دینی، اقدامات مفیدی را در راستای تشویق جوانان و نوجوانان به این فریضه الهی انجام دهند.

وی ادامه داد: توجه به سبک زندگی ایران و اسلامی از تاکیدات مقام معظم رهبری است که باید به صورت خلاقانه مورد آنالیز و اجرا قرار گیرد. رسانه ها به ویژه صدا و سیما و سازمان های مردم نهاد در راستای فعال تر شدن بخش های گوناگون برای اقامه نماز یاری نمایند.

زارع اضافه نمود: انتظار داریم تمام مساجد و اماکن عمومی ما فعالانه تر به ترویج نماز بپردازند، زیرا گیلان به سبب گردشگرپذیر بودن میزبان تعداد قابل توجهی مسافر است لذا ضرورت دارد که به بهداشت و تجهیز نمازخانه های عمومی و مجتمع های بین راهی و جاده ای توجه ویژه ای گردد.

استاندار گیلان اعلام کرد: همانگونه که طی سال های اخیر در تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس استان اقدامات خوبی انجام گرفته، حتما باید در احداث و تجهیز نمازخانه ها هم انجام گیرد. همچنین باید پروژه عمرانی نمازخانه های نیمه تمام تا انتها دولت کامل شوند و از خیرین برای احداث نمازخانه در مدارسی که نمازخانه مجزا ندارند، دعوت می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در تمام دستگاه های اجرایی باید نماز جماعت برگزار گردد، گفت: نماز جماعاتی که با حضور اهل تسنن و تشیع در مدارس یا مساجد برگزار می گردد، باید به عنوان نمونه های پیروز همبستگی و همدلی اطلاع رسانی و معرفی شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 533

به "نماز؛ چهره تمام نمای اسلام، ضرورت تجهیز نمازخانه های بین راهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماز؛ چهره تمام نمای اسلام، ضرورت تجهیز نمازخانه های بین راهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید