هشدار سازمان هواشناسی به 4 استان کشور

به گزارش بازیکده، سازمان هواشناسی کشور از وزش باد شدید، گردوخاک و در نواحی مستعد توفان شن در شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی و قم و جنوب و شرق سمنان، طی روزهای آینده اطلاع داد.

هشدار سازمان هواشناسی به 4 استان کشور

به گزارش خبرنگاران، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی و با اشاره به افزایش گرادیان فشار سطح زمین از وزش باد شدید، گردوخاک و در نواحی مستعد توفان شن طی روز آدینه (13 مردادماه) در شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی و قم، روز شنبه (14 مردادماه) در شمال سیستان و بلوچستان و شرق خراسان جنوبی و روز یک شنبه (15 مردادماه) در شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی و جنوب و شرق سمنان اطلاع داد.

از همین رو در منطقه ها مستعد توفان گردوخاک و شن، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، اختلال در ناوگان حمل و نقل، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها، دکل های برق و سازه های موقت، سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال ها و درختان کهن سال وجود دارد.

به همین دلیل سازمان هواشناسی کشور نسبت به اجتناب از رفت وآمدهای غیر ضروری برای افراد سالمند و بیمارهای تنفسی و قلبی، پرهیز از فعالیت کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده ای، اطمینان از استحکام سازه های موقت، احتیاط در فعالیت های عمرانی، اجتناب در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان های نیمه کاره و درختان کهن سال و محدودیت در فعالیت های کشاورزی توصیه نموده است.

در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش بینی می گردد که پدیده ای جوی اثرات منفی در پی داشته باشد و خسارت های احتمالی را سبب گردد. هشدار نارنجی برای آماده باش دستگاه های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت زا صادر می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 مرداد 1402 بروزرسانی: 13 مرداد 1402 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 2223

به "هشدار سازمان هواشناسی به 4 استان کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سازمان هواشناسی به 4 استان کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید