واقعیت هایی درباره گوشت

به گزارش بازیکده، گوشت یکی از اعضای جدایی ناپذیر زنجیره غذایی انسان محسوب می شودو از اهمیتی حیاتی برخوردار است. در حالی که در برخی کشورها همچون هند مصرف گوشت پایین است اما در برخی نقاط دنیا گوشت آنچنان پراهمیت است که حتی برای صبحانه هم سرو می شود.

واقعیت هایی درباره گوشت

به گزارش خبرنگاران به نقل از ourworldindata، گوشت جانوران و احشام و سایر حیوانات همواره یکی از اجزای جدایی ناپذیر تغذیه انسان در تمام ادوار تاریخ بوده است و جایگزینی نداشته است. اگر هم جایگزینی برای آن در نظر گرفته شده هرگز نتوانسته جای گوشت را بگیرد.

هر چقدر زمان پیش رفته به همان مقدار علاقه انسان به گوشت زیاد شده است. البته دلیل واقعی تر اهمیت یافتن گوشت در غذای انسان ازدیاد جمعیت در کره زمین است. وقتی جمعیت زیاد شد نیاز به منابع غذایی بیشتر هم به وجود آمد بنابراین سرمایه گذاری های کلانی بر روی دام و طیور صورت گرفت.

هم اکنون نسبت به پنج دهه پیش محصولات گوشتی در سراسر جهان سه برابر بیشتر تولید می شود.

آمارهایی دقیق تر درباره گوشت و فرآورده های آن این شرح است:

*استفاده از گوشت ماکیان و مرغ خانگی هر سال نسبت به سال قبل با نرخ بیشتری مورد استفاده قرار می گیرد و هر سال مقدار تولید آن بیشتر می شود. مرغ و ماکیان بسیار پرمصرف هستند.

*در طول سال 80 میلیون راس انواع دام و طیور برای تغذیه انسان در نقاط مختلف جهان ذبح می شوند. البته این آمار هم تازه نیست و در طول دوران کرونایی تخمین این موضوع انجام نشد.

*احتمالا انسان هنوز در طول یک سال 43 کیلوگرم گوشت می خورد. پاندمی کرونا باعث شد تخمین این موضوع در دو سال اخیر امکان پذیر نباشد.

*آمریکایی ها و استرالیایی ها گوشت خوارترین مردمان جهان هستند و ممکن است مصرف سالیانه برخی از آنها به 100 کیلوگرم برسد. هندی ها هم با اینکه دومین کشور پرجمعیت جهان هستند مصرف گوشت پایینی دارند. البته بسیاری دیگر از کشورهای جهان قطعا از هند سرانه مصرف کمتری در زمینه گوشت دارند اما هند در اینجا به دلیل جمعیتش مورد توجه قرار گرفته است. هر هندی احتمالا در طول سال فقط پنج کیلوگرم گوشت می خورد. نکته شگفت انگیز این است که هند یکی از بزرگ ترین تولیدکننده های گوشت در جهان به تعداد می رود.

*در طول هر سال 800 میلیون تن گوشت به صورت رسمی در جهان تولید می شود. حجم زیادی از این گوشت ها به صورت صادراتی هستند و از کشور مقصد به نقاط مختلفی فرستاده می شوند. عجیب نیست که ایالات متحده آمریکا بزرگ ترین صادرکننده گوشت در جهان به تعداد می رود. برزیل، چین، آرژانتین، استرالیا و هند دیگر کشورهای بزرگ در زمینه تولید گوشت هستند.

*با توجه به مضرات مصرف بیش از مقدار گوشت هم اکنون برنامه هایی سراسری برای تعدیل آن در سراسر جهان وجود دارد.

*تولید دام تأثیرات زیست محیطی زیادی بر انتشار گازهای گلخانه ای واستفاده از زمین و آب دارد. گاو و گوسفند از محیط زیست بسیار بیشتری نسبت به خوک و طیور برخوردارند و خیلی بیشتر هم به محیط زیست آسیب می زنند به خصوص گاوها که بیشترین مقدار گاز متان را در جهان تولید می کنند، چیزی که باعث گرمای اتمسفر زمین می شود.

*این کشورها پرمصرف ترین نقاط جهان در زمینه مصرف گوشت هستند:

1-آمریکا

2- استرالیا

3-آرژانتین

4-برزیل

5-نیوزلند

6-شیلی

7-کانادا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1697

به "واقعیت هایی درباره گوشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واقعیت هایی درباره گوشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید