وقوع درگیری با چین بر سر تایوان را نباید دست کم گرفت

به گزارش بازیکده، وزیر دفاع استرالیا در سخنانی گفت: وقوع درگیری با چین بر سر تایوان را نباید دست کم گرفت.

وقوع درگیری با چین بر سر تایوان را نباید دست کم گرفت

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، به نقل از رویترز، پیتر داتون (Peter Dutton) وزیر دفاع استرالیا امروز یکشنبه خاطرنشان کرد که درگیری با چین در مورد موضوع تایوان را نباید دست کم گرفت؛ اما کانبرا با متحدان منطقه برای حفظ صلح همکاری خواهد نمود.

وزیر دفاع استرالیا در این خصوص گفت: علیرغم اینکه نیرو های دفاعی استرالیا آمادگی بالایی برای مقابله با هرگونه تهدید در منطقه علیه متحدان این کشور را دارند، اما کانبرا برای حفظ صلح کوشش خواهد نمود.

پیتر داتون در ادامه اضافه نمود که پایگاه ها در سراسر منطقه نظامی شده اند؛ لذا واضح است که فعالیت فراوان و خصومت میان تایوان و چین وجود دارد.

وی ادعا کرد: احدی نمی خواهد بین چین و تایوان یا هرجای دیگر درگیری را مشاهده کند.

چین همیشه به آمریکا و متحدان غربی اش درباره خط قرمز خود مبنی بر لزوم احترام به اصل چینِ واحد که مستلزم عدم تحریک جریان های جدایی طلب مناطق تابعه شامل تایوان، هنگ کنگ، ماکائو و تبت است؛ هشدار داده است.

با این وجود، آمریکا با استناد به رویکرد چرخش به ایندوپاسیفیک و با هدف ممانعت از قدرت یابی چین، دست به اقداماتی می زند که علاوه بر جدال دیپلماتیک، بیم رویارویی نظامی دو کشور را نیز افزایش می دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1547

به "وقوع درگیری با چین بر سر تایوان را نباید دست کم گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقوع درگیری با چین بر سر تایوان را نباید دست کم گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید