پلیس گرجستان با معترضان مقابل ساختمان مجلس درگیر شد

به گزارش بازیکده، چند ساعت پس از آنکه هزاران معترض در تفلیس دست به راهپیمایی زده و خواهان اصلاح سیستم انتخاباتی گرجستان شدند، پلیس ضد شورش امروز (سه شنبه) برای متفرق کردن معترضان در نزدیکی ساختمان مجلس متوسل به استفاده از آب پرفشار شده و چندین تن از فعالان را بازداشت کرد.

پلیس گرجستان با معترضان مقابل ساختمان مجلس درگیر شد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این معترضان که در چهار نقطه ورودی مجلس تجمع نموده بودند، متفرق شدند، اگرچه بعضی از آنها کوشش کردند همچنان در یک نقطه مقابل ساختمان مجلس حضور داشته باشند.

جورجی واشادز، یکی از رهبران اپوزیسیون گرجستان به خبرنگاران گفت: چندین تن از مردم از جمله یکی از سیاستمداران اپوزسیون توسط ماموران پلیس بازداشت شدند.

صدها افسر پلیس در محل تجمع مستقر شده بودند.

معترضان قصد داشتند تا ورودی های مجلس را ببندند و گفته بودند که به قانون گذاران اجازه نخواهند داد تا برای شرکت در جلسه امروز وارد مجلس شوند اما مقامات تاکید کردند که اجازه وقوع چنین چیزی را نخواهند داد.

ماموکا مدینارادز، یکی از قانون گذاران گرجی از حزب حاکم چند ساعت قبل از آنکه پلیس معترضان را متفرق کند به خبرنگاران گفت: اگر معترضان قانون را نقض نمایند، دولت متناسب با آن عمل خواهد نمود.

دو هفته است که اعتراضات در گرجستان با جمعیت 3.7 میلیون نفر، ادامه دارد. معترضان خواهان تغییر سیستم انتخاباتی هستند.

این تغییر برای سال 2024 میلادی برنامه ریزی شده اما اپوزسیون می خواهد این تغییر زودتر صورت گیرد و تاکید دارد که قوانین کنونی به نفع حزب حاکم رویای گرجستان که از سال 2012 میلادی زمام امور کشور را به دست گرفته، می باشد.

در حال حاضر تقریبا نیمی از قانون گذاران توسط فهرست احزاب انتخاب نشده اند بلکه به وسیله حوزه های انتخاباتی تک کرسی که اغلب نماینده حزب حاکم هستند، انتخاب شده اند.

پلیس گرجستان در جریان اعتراضات دوشنبه گذشته نیز برای متفرق کردن معترضان در مقابل ساختمان مجلس متوسل به استفاده از آب پر فشار شد و 37 تن را بازداشت کرد. بازداشت شدگان در دادگاه هایی که به گفته اپوزیسیون با انگیزه سیاسی تشکیل شده بودند به حبس از چهار روز تا 13 روز محکوم شدند.،ایسنا

بیشتر بخوانید،معترضان گرجستانی مقابل مجلس چادر زدند

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 دی 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 520

به "پلیس گرجستان با معترضان مقابل ساختمان مجلس درگیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلیس گرجستان با معترضان مقابل ساختمان مجلس درگیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید