چاپ هیبریدی یا ترکیبی چیست و مزایای مهم آن چه هستند؟

به گزارش بازیکده، نسل نو از سخت افزار چاپی و نرم افزار مدیریت چاپ، به طور چشمگیری وجه صنعت چاپ را تغییر داده است. با به کارگیری کلی چاپ دیجیتال به برخی از نیازهای برخی از کسب وکارها پاسخ داده شده است که این کار، مدل کسب وکار آنها را به سمت تکنولوژی نو سوق داده است. اما دیگر کسب وکارها تمایلی ندارند تا از مزایای چاپ فلکسوگرافی دست کشیده و مخصوصا هزینه های چاپ دیجیتال را در نظر بگیرند.

چاپ هیبریدی یا ترکیبی چیست و مزایای مهم آن چه هستند؟

یشتر بخوانید : آنچه در خصوص مدیریت رنگ در بسته بندی نمی دانید!

چاپ دیجیتال، فلکسو و ترکیبی

درحالیکه که چاپ دیجیتال برای حجم کمتر پروژه های چاپی ارزان است و برای بسته بندی و چاپ لیبل یا برچسب، گزینه های اطلاعاتی متغیری را ارائه می دهد، اما چاپ فلکسو هنوز برای مقدار چاپ بالا یا فرآیندهای چاپی طولانی، بسیار ارزان می باشد. ابزارهای دیجیتال هم از ابزارهای چاپ فلکسو بسیار گران تر می باشد، اگرچه برای راه اندازی آن هزینه کمتری احتیاج است چرا که نیروی انسانی کمتری احتیاج دارد و می تواند چاپ بیشتری را در هر نوبت چاپ ارائه کند.

هدف چاپ ترکیبی، ادغام قابلیت های تکنولوژی چاپ دیجیتال و مشابه آن می باشد و این کار با ترکیب قابلیت اطمینان و کارایی چاپ فلکسوگرافی با امکانات خلاقانه چاپ دیجیتال صورت می گیرد. به وسیله این ترکیب، کسب وکارها کیفیت بالای چاپ و هزینه پایین تر چاپ فلکسو را خواهند داشت و بعلاوه انعطاف پذیری و گردش کار سریعتری را فراهم خواهد نمود.

بیشتر بخوانید : برترین شرکت چاپ و بسته بندی ایران کدام است؟

مزایای چاپ ترکیبی

برای درک اینکه چاپ ترکیبی چگونه میتواند صنعت چاپ برچسب را تقویت کند، بیایید به تفاوت این تکنولوژی با دیگر روینمودهای چاپ برچسب نگاهی بیندازیم:

  1. ویژگی های پیشرفته: دستگاه چاپ ترکیبی مجموعه ای از ویژگی های پیشرفته را ترکیب نموده که کسب وکارها را قادر می سازد تا پروژه های چاپی خود را سفارشی سازی نمایند. این کار شامل:
  • رابط کاربری پیشرفته با صفحه لمسی
  • عملیات از راه دور و با تنظیمات چاپی، از قبل برنامه ریزی شده و با یک دکمه فعال می شوند
  • به صورت تک رنگ و چهار رنگ
  • توانایی انتخاب عرض پروژه
  • سیستم داخلی خشک نماینده UV
  • امکانات درخشش و جلا همراه با چاپ
  • هد فلکسو تک رنگ برای ایجاد یک پوشش
  • سیستم داخلی برای تبدیل و چاپ
  1. ساختار قدرتمند: همانطور که می بینید، بعضی از این ویژگی ها نقاط قوت چاپ دیجیتال هستند، در حالیکه دیگر ویژگی ها با چاپ فلکسو مرتبط هستند. چاپ ترکیبی یا هیبرید، ساختار قدرتمندی همچون چاپ فلکسو دارد و قادر به یکپارچه سازی انواع ویژگی های منتخب و تقویت چاپ فشرده می باشد.

    این نوع چاپ، ارزان بوده و نگهداری از آن آسان است. بعلاوه چاپ ترکیبی دستگاه های کاملا دیجیتال هستند، بنابراین می توانید آنها را با یک زیرساخت IT یکپارچه کنید و یک تغییر یکپارچه بین طراحی، چیدمان و چاپ دارد.

  1. انعطاف پذیری بیشتر: چاپ هیبرید باعث می گردد تا کسب وکارهای چاپ برچسب، توانایی انجام کارهای متنوع و زیادی را داشته باشند. آنها طیف رنگ دیجیتال را توسعه داده اند تا رنگهایی خارج از طیف CMYK را هم چاپ نمایند. با تکنولوژی چاپ ترکیبی، امکان اضافه کردن جوهرهای مخصوص فراوری یا بهبود ظاهر برچسب هم فراهم شده است. چاپ ترکیبی انعطاف پذیری را برای چاپ محصولات را در یک گردش کار فراهم می نماید.
  2. سهولت پروژه های سخت و پیچیده: دستگاه های ترکیبی یا هیبرید، از تغییرات مداوم بین پروژه های پیچیده با امکانات طراحی متغیر پشتیبانی می نماید. فراوری و چاپ با تکنولوژی ترکیبی، به طور قابل توجهی هزینه های عملیاتی و بعلاوه هزینه های مصرفی دیجیتال را کاهش می دهد. این کاهش هزینه با تسهیل پوشش کامل منطقه ها چاپ با رنگ ها و پردازش دیجیتال برای تصاویر مرکب حاصل می گردد.
  3. افزایش بهره وری: یکی از واضح ترین مزایای تکنولوژی ترکیبی، افزایش سرعت بهره وری یا فراوری می باشد. چاپ ترکیبی باعث می گردد تا کار بیشتری در زمان کوتاه تر انجام گیرد. افزایش سرعت هم با انجام کار دقیق، از چاپ گرفته تا برش، تسهیل می گردد. بیشتر کارها، شامل برچسب زدن، اتمام کار، پوشش، بسته بندی و برش، همگی به طور اتوماتیک انجام می شوند. در نتیجه، هزینه افراد و مسئولین در حوزه چاپ، به طور قابل توجهی کاهش می یابد. دستگاههای تازهتر هم زمان کمتری احتیاج دارد و احتیاجمند مهارت کمتری میباشند.

دستگاه های هیبریدی میتوانند کارهای بیشتری را در زمان کوتاه انجام دهند. در نتیجه، میتوانید چندین کار را در یک زمان انجام دهید و به مشتریان زیادی خدمت رسانی کنید. این کار باعث میگردد تا شما انعطاف پذیری بیشتری را در تعداد بالای چاپ داشته باشید یا هزینه های فراوری خود را به مقدار زیادی کاهش دهید.

بیشتر بخوانید : 10 مرکز برترین چاپ دیجیتال تهران

سرمایه گذاری و هزینه در تکنولوژی تازه ترکیبی

اگر می خواهید در خصوص مزایای چاپ هیبرید بیشتر بدانید، کتاب الکترونیکی تازه ما را دانلود کنید: چگونه در صنعت چاپ برچسب پیشرو باشیم. این راهنما، اطلاعات کسب وکارها در چگونگی ارزان بودن این تکنولوژی و پیشرفت های اخیر آن را ارائه می دهد تا بتوان در این مورد سرمایه گذاری کرد، نه اینکه به دستگاه های چاپی قدیمی بسنده کرد.

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1679

به "چاپ هیبریدی یا ترکیبی چیست و مزایای مهم آن چه هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاپ هیبریدی یا ترکیبی چیست و مزایای مهم آن چه هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید