کالا های تاریخ مصرف دار، هرچه زودتر از گمرک ترخیص شود

به گزارش بازیکده، معاون وزیر کشور گفت: تلاش دولت بر این است که سریعتر کالا هایی که دارای تاریخ مصرف هستند از گمرک ترخیص شوند.

کالا های تاریخ مصرف دار، هرچه زودتر از گمرک ترخیص شود

به گزارش خبرنگار از ، بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی، با اشاره به اینکه واحد های تولیدی تملک شده توسط بانک ها باید تعیین تکلیف شوند، گفت: درصورت اجرایی نشدن این امر و با توجه به دستور رئیس قوه قضاییه این واحد ها به سازمان بازرسی کل کشور برگشت داده می شود.

او تملک واحد های تولیدی توسط بانک ها را ضرر به تولید دانست و اضافه کرد: بانک های هر استان سه ماه مهلت دارند که این واحد ها را واگذار کرده یا از تملک خود خارج کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور ادامه داد: 104 واحد تولیدی در خراسان رضوی در تملک بانک ها است، واحد های صنعتی بدهکار که مبالغ زیادی بدهکار هستند باید برای وصول این بدهی ها اقدام کنند.

دین پرست با انتقاد از بانک هایی که آمار و اطلاعات بانکی خود را به شورای هماهنگی استان ارائه نکردند، بیان کرد: در خراسان رضوی 14 بانک آمار پرداختی های خود را به شورای هماهنگی بانک ها اعلام نکردند که در صورت کوتاهی کردن این بانک ها، موضوع به اطلاع رئیس جمهوری خواهد رسید.

او با اشاره به اینکه 900 شهرک و ناحیه صنعتی با در اختیار داشتن 170 هزار هکتار در کشور وجود دارد، شرح داد: از این میزان 68 هزار هکتار زمین صنعتی است و تا به امروز 41 هزار هکتار آن به 87 هزار و 500 واحد تولیدی واگذار شده و زمینه اشتغال یک میلیون و 30 هزار نفر را فراهم کرده است.

معاون وزیر کشور تاکید کرد: در 10 روز آینده شرایط قرارداد ها و متقاضیان زمین صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی به وزارت کشور گزارش شده و لیست دریافت کنندگان اراضی صنعتی ارایه شود، و گزارش کاملی از پروژه های نیمه تمام تهیه و برای تعیین تکلیف به وزارت کشور ارسال شود.

دین پرست به تعیین تکلیف مسائل واحد های تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی تاکید و اظهار کرد: مدیران در این زمینه با رویکرد و نگاه مثبت اقدام کنند.

/ف.ح

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1000

به "کالا های تاریخ مصرف دار، هرچه زودتر از گمرک ترخیص شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کالا های تاریخ مصرف دار، هرچه زودتر از گمرک ترخیص شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید