کاهش 3.1 درصد نرخ بیکاری در ایلام

به گزارش بازیکده، خبرنگاران/ایلام معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: براساس آمار منتشره توسط مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در تابستان سال جاری 8.7 درصد بوده است که نسبت به سال گذشته در همان فصل که 11.8 درصد بود، 3.1 درصد کاهش یافته است.

کاهش 3.1 درصد نرخ بیکاری در ایلام

از وبلاگ روشن دیدن فرمایید و کلی مقاله و خبر جالب مطالعه نمایید.

احمد خانمحمدیان با حضور در خبرنگاران، در مورد آخرین شرایط اشتغال استان گفت: شاخص بیکاری جهانی است و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متولی اعلام آمار بیکاری نیست و مرکز آمار ایران به عنوان تنها مرجع رسمی اعلام نرخ بیکاری است.

معاون مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام با بیان اینکه استناد به این ارقام نشان دهنده فرایند رو به رشد اشتغال استان و اثر تسهیلات کم بهره نسبت به سال های گذشته است، گفت: نرخ بیکاری در تابستان سال جاری 8.7 درصد بود که نسبت به سال گذشته در همان فصل که 11.8 درصد بود، 3.1 درصد کاهش یافته است.

خانمحمدیان اضافه نمود: در زمینه ایجاد اشتغال در استان ایلام اقدامات بسیاری اجرا شده است اما به دلایل زیر این تغییرات برای مردم قابل لمس نیست که مهم ترین آن ها افزایش تعداد شاغلان غیر رسمی، افزایش جمعیت غیر فعال که عمدتا جوانان هستند، ایرادات تعریف رسمی اشتغال، بالا بودن سهم اشتغال در شرکت های خرد، پایین بودن سطح دستمزد شاغلان، پایین بودن سهم اشتغال در بخش عمومی، حساسیت بیشتر به جمعیت بیکار جوان و عدم همسویی تحولات جمعیتی با افزایش اشتغال است.

وی افزود: اجرای سیاست های اشتغالزایی دولت در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر که از اواخر سال 96 آغاز و تاکنون نیز ادامه دارد، برای بیش از سه هزار و 800 طرح مجوز صادر و تسهیلات پرداخت شده است.

معاون مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام با اشاره به این که تعداد کارگاه های دارای بیمه تامین اجتماعی استان به بیش از 7600 مورد رسیده است، گفت: این آمار موجب افزایش تعداد بیمه شدگان کل استان در سال 98 نسبت به بهار 97 نفر شده است.

خانمحمدیان اضافه نمود: همچنین مطابق آمار دریافتی از صندوق بیمه روستائیان و عشایری، یک هزار و 500 نفر نیز از کسانی که تسهیلات اشتغال روستایی تسهیلات گرفته اند به وسیله بیمه روستائیان و عشایر بیمه شده اند و تعداد بیمه شدگان نسبت به سال گذشته 663 نفر افزایش یافته است.

وی توضیح داد: بسیاری از این طرح ها پس از دوره 6 ماهه تا یک سال تنفس، اکنون به بهره برداری رسیده و با توجه به این که در این دوره ملاک ایجاد اشتغال در هر طرح، آمار اعلامی کارفرما نیست بلکه گزارش تامین اجتماعی و صندوق بیمه روستاییان است.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: بیش از 60 درصد تسهیلات ارزان قیمت اشتغال پایدار روستایی به بخش کشاورزی اختصاص یافته که خود در رونق این بخش تاثیرگذار و منجر به افزایش اشتغال دائم و فصلی در اکثر مناطق استان شده است.

خانمحمدیان به طرح کارورزی اشاره نمود و گفت: اجرای سیاست کارورزی، مشوق های بیمه ای.یارانه دستمزد و مهارت آموزی در محیط واقعی کار باعث افزایش قابلیت جذب این نیروها برای کارفرمایان شده به طوریکه طی آغاز این دوره تاکنون 2 هزار و 25 نفر از جامعه آماری بیکاران فارغ التحصیل به وسیله کارورزی از طیف جمعیت بیکار خارج شده اند.

وی خاطر نشان کرد: در استان در سالهای اخیر اقدامات مختلفی در بخشهای نفت، گاز، پتروشیمی، کشاورزی و تکمیل زیرساختهای راه و همچنین بخش گردشگری اجرا شده است که همزمان با اجرای سیاستهای فعال بازار کار تاثیرات خود را در کاهش نرخ بیکاری در استان گذاشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 572

به "کاهش 3.1 درصد نرخ بیکاری در ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 3.1 درصد نرخ بیکاری در ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید