کراش به چه معناست و کراش داشتن یعنی چه؟

به گزارش بازیکده، این اصطلاح یعنی کراش داشتن، به نوعی از رابطه بین دختر و پسر اشاره دارد که در آن عشق و دوست داشتن یک طرفه است یا به کل ابراز نمی گردد! در زبان انگلیسی واژه هایی که در بیان نوع روابط استفاده می شوند، کمی دقیق تر از زبان فارسی می باشد و مدل های مختلفی دارد. کراش داشتن رابطه ای است که قبل از رابطه ی دوستی و عاشقانه دو طرفه شکل می گیرد. این رابطه به این صورت می باشد که فردی، به شخص دیگری (جنس مخالف) علاقه مند بوده اما آن شخص از این علاقه بی خبر است.

کراش به چه معناست و کراش داشتن یعنی چه؟

کراش یعنی: یک علاقه شدید به فردی که در چشمان شما بسیار جذاب و فوق العاده خاص به نظر می رسد.

کراش معمولا یک طرفه است!

کراش داشتن را می توان مقدمه ای بر شروع یک رابطه عاشقانه دانست، اما مفهوم کراش با عشق یکسان نیست.

مثال: توی یک جمع محبت آمیز، دانشجویی یا خانوادگی، به احتمال زیاد یک نفر هست که به چشم شما جذاب تر میاد، حرکات اون فرد رو دنبال می کنید، و به دنبال راهی برای این هستید که بفهمید آیا اون فرد هم به شما کراش داره یا نه؟!

معنی کلمه کراش؛ crush با crash فرق دارد

به املای صحیح این کلمه در زبان انگلیسی دقت کنید. کلمه کراش در زبان انگلیسی معادل Crush میباشد. این معادل غیر رسمی در دیکشنری های مختلف زبان انگلیسی به صورت زیر تعبیر شده است:

A brief but intense infatuation for someone, especially someone unattainable

یک شیدایی موقت اما شدید به خاطر یک فرد خاص، به خصوص فردی دست نیافتنی!

معنی کراش داشتن

اگر بخواهیم در زبان انگلیسی کراش داشتن روی فردی را بیان کنیم از چنین عبارتی استفاده می کنیم:

I have a crush on him/her

من روی اون آقا/خانم کراش دارم

I have a crush on you

من روت کراش دارم

گفتن کراش به زبان های رایج دنیا

  • روت کراش دارم به فرانسونی = Jai un faible pour toi
  • روت کراش دارم به ایتالیایی = Ho una cotta per te
  • روت کراش دارم به آلمانی = ik ben verliefd op jou
  • روت کراش دارم به اسپانیایی = estoy chiflado por ti

مهم! چگونه به کسی بگوییم که رویش کراش داریم؟

  • هرگز از دوستان یا فرد دیگری به عنوان واسطه استفاده نکنید، مثبت اندیش باشید و احساس خود را با اعتماد به نفس ابراز کنید.
  • همیشه به بدترین شرایطی که ممکن است رخ دهد فکر کنید، باید واقع بین باشید! بعد از گفتن احساس خود به طرف مقابل، دنیا تمام نشده است، چه جواب مثبت بشنوید چه جواب منفی، چیزی از زندگی شما کم نخواهد شد.
  • برای طرف مقابل پیامک بفرستید، پیام کوتاه یا پیام تلگرامی یا واتساپی می تواند ایده خوبی باشد، چراکه خود شما این پیام را به طرف مقابل منتقل می کنید نه یک فرد واسطه
  • واضح حرف بزنید، لازم نیست با کلمات بازی کنید، شما به یک نفر علاقمند شده اید نه عاشق! پس خیلی راحت از این جملات استفاده کنید: می تونم با شما قرار بزارم؟، می تونیم باهم یک صحبت کوتاهی داشته باشیم
  • از او بخواهید فعلا چیزی در جواب به شما نگوید، اگر قرار گذاشته اید یا پست تلفن باهم صحبت می کنید، پس از ابراز احساسات، از طرف مقابل بخواهید فعلا جوابی به شما ندهد. می خوام چیزی بهت بگم که ممکنه سورپرایزت کنه، اما تو مجبور نیستی فعلا چیزی بگی، من فقط می خواستم احساسمو باهات در میون بگذارم
  • قبل از گفتن جمله روت کراش دارم از جملات مجذوب کننده استفاده کنید، بهتر است کمی از طرف مقابل تعریف کنید، مثال: بنظرم تو جذاب ترین فردی هستی که تابحال دیدم
  • یک تاریخ برای شنیدن جواب معین کنید، از او بخواهید یک روز یا ساعت را برای پاسخ دادن به شما معین کند، اگر او جوابی نداد، خودتان باید این تاریخ را معین کنید.
  • به نظرات همدیگر احترام بگذارید، در صورت شنیدن هر جوابی باید رفتار محترمانه و معقولی از خود نشان دهید.

انواع کراش؛ کراش فقط کراش رومانتیک نیست

در اصل 5 نوع کاش داریم؛

1. کراش رومانتیک:

کراش دختر به پسر یا پسر به دختر که معمولا با احساسات شدید عاطفی همراه است و تصورات فرد تلفیقی از روابط احساسی و روابط فیزیکی است.

مثال: اگر توی ذهنتون رابطه عاطفی با فردی رو تصور می کنید که دست در دست هم، در حال قدم زدن در زیر ریزش برگ های پاییزی هستید!

نکته: عشق اروتیک به کراش رومانتیک شبیه است:

شاید علت اصلی کراش رومانتیک زیبایی فرد مقابل باشد. در اینجا ما با یک نوع عشق به نام عشق اروتیک نیز روبرو می شویم. عشق اروتیک تنها زمانی به وجود می آید که انسان در جایی از زندگی اش زیبایی ببیند. توجه کنید که در عشق اروتیک، زیبایی دیداری برای فرد مهم است، پس اگر زیبایی وجود نداشت، این عشق را نباید اروتیک نامید. از آنجایی که در کراش رومانیک فرد حالات و اتفاقاتی را در ذهن خود تصویر می کند و می بیند، این نوع کراش را می توان مقدمه ای بر عشق اروتیک دانست. البته فراموش نکنیم که کراش داشتن یک علاقه تقریبا پنهان یک طرفه است. اما عشق نیاز به ابراز دارد!

در عشق اروتیک نوعی میل در انسان به وجود می آید که دلیل اصلی آن زیبایی اندام های یک فرد است. این یعنی فرد زیبایی جسمی را مقدم بر هر نوع زیبایی دیگر می داند.

2. کراش محبت آمیز

نوع محبت آمیز ممکن است از طرف پسر به پسر، دختر به دختر یا پسر به دختر و عکس این رابطه باشد. اما در اینجا رابطه رومانتیک وجود ندارد، عشق اروتیک جایی در این نوع کراش ندارد. بعضی اوقات در میان جمع دوستان، فرد جذابی را می بینید که چه زیبا باشد و چه نباشد، شما نوعی گرایش پنهانی به سمت او دارید. به دنبال راهی برای مسرور کردن او هستید. این نوع کراش مقدمه ای بر دوستی های دخترانه و رفاقت های پسرانه است.

عشق فیلیایی به کراش محبت آمیز شباهت دارد

بر عکس عشق اروتیک، نوع دیگری از عشق وجود دارد که اصلا به زیبایی ظاهری یا زیبایی اندام های یک فرد اهمیت نمی دهد. عشق فیلیایی یعنی خواستن چیزهای خوب برای یک فرد دیگر و فقط برای آن فرد! عشق میان دوستان و رفقای صمیمی فیلیایی است، چراکه جدا از بحث زیبایی و جذابیت، شما فقط خوب رفیق خود را می خواهید. در کراش دوستاته نیز شما اگر راهی برای مسرور کردن آن فرد خاص پیدا کنید، حتما آن را امتحان خواهید کرد.

3. کراش گذرا

کراش دختر به پسر یا پسر به دختر این نوع کراش، گرایش به فردی است که به تازگی به جریان زندگی شما وارد شده است . فردی جدید و جذاب! این نوع کراش بیشتر در محیط های دانشجویی پیش می آید. شاید افرادی را دیده باشید که خودشان در رابطه عاطفی واقعی هستند اما وقتی با شما صحبت می کنند، بیشتر درباره فرد دیگری صحبت می کنند که به تازگی به نظرشان جذاب آمده است. باید بگوییم که این نوع کراش گذراست.

4. کراش تحسین کننده

وقتی شما فردی را به عنوان الگوی خود تصور می کنید و نا خودآگاه به سمت علایق آن فرد نیز گرایش پیدا می کنید، دچار کراش تحسین کننده شده اید . شاید فقط به خاطر اینکه آت فرد در جلوی جمع یا در میان مردم کار بسیار جذابی انجام داده است یا به طرز خاصی رفتار می کند.

مثال: علاقه بیشتر دختر و پسرهای جوان به سلبریتی های ایرانی و خارجی از این نوع کراش است. در دانشگاه ها نیز همیشه یک استاد وجود دارد که یا در میان دخترها و یا میان پسرها محبوبیت دارد. بیشتر افراد روی این فرد جذاب و خاصی که نسبت به دیگران متمایز رفتار می کند، کراش دارند.

5. کراش عاشقانه

کراش داشتن عاشقانه همان چیزی است که تمام قلب و فکر فرد را به خودش مشغول می نماید. کراش را برای دوستی نمی خواهد، او را صرفاً بخاطر موفقیت هایش تحسین نمی نماید و کراش داشتنش هیجانی و زودگذر نیست. همواره با تماشا کراشش نشانه های فردی که عاشق شده است را نشان می دهد؛ ضربان قلبش بالا می رود و در آرزوی صحبت کردن، بوسیدن و در آغوش دریافت اوست. احتمال لو رفتن کراش عاشقانه از بقیه کراش ها بیشتر است.

 

4 تفاوت اصلی کراش با عشق و عاشقی

عشقکراش
معمولا دوام و عمر بیشتری داردمعمولا دوام و عمر کمتری دارد
دیدن فرد مقابل برای شما مسرور کننده استدیدن فرد مقابل در شما استرس و هیجان ایجاد می کند
طرفین معمولا از ذهنیت یکدیگر نسبت به هم آگاهی دارندطرفین معمولا آگاهی لازم را از یکدیگر به دست نیاورده اند
عشق یعنی قبول کردن همه زیبایی ها در کنار نقص هاکراش یعنی توجه کردن به ایده آل ها

سوالات پرتکرار کراش (FAQ)

یک کراش چقدر طول می کشد؟

طبق تحقیقات روانشناسی، طول عمر کراش معمولا 4 ماه است. اگر این احساسات بیشتر از این مدت طول بکشد، این به معنای عاشق شدن خواهد بود.

اگر روی کسی کراش داشتم، بهش بگم؟

بله حتما باید احساسات خود را به نحوی مناسب به طرف مقابل انتقال دهید. تحقیقات نشان داده که بیان کردن احساس، چه از طرف دختر و چه از طرف پسر، معمولا با پاسخ مثبت طرف مقابل همراه بوده است.

چگونه بفهمیم کسی بر روی ما کراش دارد؟

خجالت و حساسیت همراه با رفتارهای انفجاری غیر قابل انتظار از جمله واضحترین علائم فردی است که بر روی شما کراش دارد. مثلا کسی که در جمع دوستان خودش، پرحرف و وراج است اما در جلوی شما لکنت زبان می گیرد!

سخن آخر

شخصی که موقع خواندن این مقاله در فکرتان می آید

آیا هنگامی که داشتید این مقاله را می‌خواندید، فرد خاصی به ذهن‌تان آمد؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است، روی آن فرد کراش دارید.

کراش را باید نوعی like دانست که هنوز به love تبدیل نشده است. پس نباید این دو مفهوم را یکسان در نظر گرفت. در عاشقی معمولا شناخت خوبی میان طرفین وجود دارد، اما کراش نوعی ابراز علاقه، آن هم یک طرفه است. برای اینکه بفهمید کسی روی شما کراش دارد یا عاشق شماست، ابتدا باید به زبان بدن مردان و زنان را کاملا درک کنید. البته در این میان درک زبان بدن زنان عاشق کار دشوارتری خواهد بود.

نظر شما درباره این احساس چیست؟ آیا تابه حال کراش داشته اید؟ از چه روش هایی برای گفتن احساس خود استفاده کرده اید؟ شما می توانید نظرات و تجربیات خود را در انتهای این صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1145

به "کراش به چه معناست و کراش داشتن یعنی چه؟" امتیاز دهید

158 کاربر به "کراش به چه معناست و کراش داشتن یعنی چه؟" امتیاز داده اند | 4.3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کراش به چه معناست و کراش داشتن یعنی چه؟"

2 دیدگاه

داریوش 16 خرداد 1400

برای ماسن بالاها، دونستن اصطلاحات جوونا واقعا لازمه!
هم برای فهم بچه های خودمون
هم اگه یکی رومون کراش داشت (ایشالا) بقاپیمش

پاسخ به داریوش

sara 12 خرداد 1400

کراشی که آشنا باشه ولی توی کشور دیگه ای زندگی کنه رو چجوری بهش بگیم روت کراشم یا میشه باهم قرار بزاریم

پاسخ به sara
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید