گرانفروشی حبوبات در فروشگاه های زنجیره ای

به گزارش بازیکده، خبرنگاران : نایب رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به خساراتی که سال گذشته بر اصناف وارد شد و بیان بعضی مسائل حوزه بازرسی و نظارت اصناف، گفت که آنالیز های میدانی حاکی از درج قیمت های غیر واقعی و گران تر از نرخ واقعی بر بسته بندی بعضی اقلام حبوبات در فروشگاه های زنجیره ای است.

گرانفروشی حبوبات در فروشگاه های زنجیره ای

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، مجتبی صفایی، با بیان اینکه با توجه به شرایط اقتصاد و تجارت کشور یکی از اتحادیه های موثر در بهبود شرایط به ویژه در مورد تامین کالا در حوزه تجارت داخلی، اتحادیه بنکداران مواد غذایی است، اظهار کرد: از جمله گلایه های این صنف مربوط به اقدامات شرکت های فروشگاه های زنجیره ای در مورد قیمت گذاری روی کالا و ایجاد رقابتی ناسالم در عرصه تامین کالا به ویژه مواد غذایی بود. بعضی افرادی که در صنعت بسته بندی حبوبات فعال هستند، بر این نکته تاکید کردند و نیز آنالیز های میدانی ما نیز موید درج قیمت های غیر واقعی و گران تر از نرخ واقعی بر بسته بندی بعضی اقلام حبوبات در فروشگاه های زنجیره ای است که اجحافی نسبت به مصرف نمایندگان است.

نایب رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه تمامی نمایندگان صنف بنکداران اعلام کردند که توان تامین کالاهای اساسی و همکاری بیشتر با دولت را دارند، توضیح داد: بنابراین مقرر شد به منظور تقویت مالی فعالان این صنف، نقش و صندلی این اتحادیه ها به عنوان تجار قدرتمند در حوزه صنفی هر چه بیشتر برای دولت شفاف و روشن شده و به اطلاع آن ها برسد تا در تامین کالاها به خصوص کالاهای اساسی و توزیع آن به وسیله شبکه صنفی تصمیم گیری گردد. اما همکاری نکردن مشتریان با بنکداران مواد غذایی در اعلام کد ملی و شناسه صنفی در اجرای ماده 169سامانه انبارها به عنوان یک نگرانی از سوی این صنف مطرح شده است.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه در گذشته مصوب شده بود این اتحادیه به صورت کشوری در قالب کمیسیون تخصصی فعالیت کند اما اقدامات موثری در ایجاد این کمیسیون انجام نشده بود. اما اخیرا مقرر شد تا برگزاری قانونی تشکیل کمیسیون تخصصی مواد غذایی تعدادی از روسای اتحادیه های بنکداری مواد غذایی مراکز استان ها به عنوان نماینده نسبت به طرح موضوعات به اتاق اصناف ایران و بالعکس عمل نمایند.

صفایی در ادامه با بیان اینکه گوش شنوایی برای حل مسائل بازرسی و نظارت وجود ندارد، توضیح داد: مسئله تخصیص اعتبارات مطرح در تبصره 7 ماده 72 قانون، به اصناف مطالبه ای است که همیشه آن را دنبال کردیم که به دلایل متعدد نتیجه ای در پی نداشت و این در حالی است که تنها مجموعه صنفی از دریافت سهم خود که در قانون نیز به صراحت به آن اشاره شده بی بهره مانده و دیگر دستگاهها سهم خود را دریافت می نمایند.

وی اضافه کرد: در صورتی که مساله تامین بودجه بازرسی و نظارت اصناف بدون توجه باقی بماند و این شرایط استمرار پیدا کند این مجموعه دچار آسیب خواهد شد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1105

به "گرانفروشی حبوبات در فروشگاه های زنجیره ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرانفروشی حبوبات در فروشگاه های زنجیره ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید