گزارش خبرگزاری مالزیایی از سفر آینده روحانی به کوالالامپور

به گزارش بازیکده، خبرگزاری دولتی برناما مالزی در گزارشی درباره نشست 2019 کوالالامپور که قرار است از 27 تا 30 آذرماه برگزار گردد، از احتمال سفر رئیس جمهور ایران به این کشور شرق آسیا به منظور شرکت در این اجلاس اطلاع داد.

گزارش خبرگزاری مالزیایی از سفر آینده روحانی به کوالالامپور

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک رسانه مالزیایی با اشاره به نشست اواخر آذرماه به میزبانی کوآلالامپور و ماهاتیر محمد نخست وزیر این کشور، از احتمال حضور سران چندین کشور مسلمان شامل ایران، ترکیه، پاکستان و قطر اطلاع داد.

طبق گزارش خبرگزاری برناما مالزی، در نشست 2019 کوالالامپور که قرار است 17 تا 21 دسامبر (27 تا 30 آذرماه) برگزار گردد، شرایط مسلمانان در اقصی نقاط دنیا مورد آنالیز و رایزنی شرکت نمایندگان در این نشست قرار گیرد.

در گزارش این رسانه مالزیایی، پیغام ویدئویی ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی درباره نشست آینده منتشر شده است. به گفته ماهاتیر محمد، نشست کوالالامپور فرصتی مهم برای رهبران اسلامی به منظور صحبت درباره شرایط مسلمانان در دنیا خواهد بود.

نخست وزیر مالزی که بارها از اسلام ستیزی و اسلام هراسی انتقاد نموده است، در این پیغام ویدئویی با تاکید بر اینکه سرکوب مسلمانان در مناطق مختلف دنیا در جریان است، اضافه کرد: به مسلمانان برچسب تروریست زده می گردد و برای همگان واضح است که شرایط دارد بدتر می گردد.

در بخش پایانی گزارش خبرگزاری برناما آمده است: انتظار می رود که شیخ تمیم حمد آل ثانی امیر قطر، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، عمران خان نخست وزیر پاکستان و حسن روحانی رئیس جمهور ایران از جمله رهبران برجسته کشورهای اسلامی شرکت نماینده در نشست (کوالالامپور) باشند.

حدس این رسانه مالزیایی درباره احتمال حضور رئیس جمهور ایران در این نشست در حالی مطرح شده که طی هفته های اخیر درباره احتمال سفر روحانی به پایتخت ژاپن طی ماه جاری خبرهای زیادی منتشر شده است.

گزارش خبرگزاری برناما در حالی منتشر شده که پیش از این عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در مصاحبه با یک شبکه ان اچ کی ژاپن از تدارکات برای سفر احتمالی اواخر ماه جاری رئیس جمهور ایران به توکیو اطلاع داده بود.

از سوی دیگر، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور ایران چهارشنبه 13 آذر پس از اتمام نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: رییس جمهور اواخر این ماه به مالزی و ژاپن سفر می نماید.

او اضافه کرد: ما دعوتی را که آقای ماهاتیر محمد از آقای رئیس جمهور در اواخر این ماه برای سفر به مالزی داشتند را پذیرفتیم. از سوی دیگر، آقای شینزو آبه سفری به ایران داشت و از آقای روحانی دعوت نموده بود که به این کشور سفر کند البته با توجه به دوری راه، معمولاً همه کشورها در سفرهای طولانی سعی می نمایند سفرها را تجمیع نمایند تا در رفت وآمد صرفه جویی گردد بنابراین ما اعلام آمادگی کردیم که به ژاپن سفر کنیم (جزئیات بیشتر).

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 530

به "گزارش خبرگزاری مالزیایی از سفر آینده روحانی به کوالالامپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش خبرگزاری مالزیایی از سفر آینده روحانی به کوالالامپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید