یک سفر مهیج فضایی در راه است

به گزارش بازیکده، یک خبر جالب فضایی در راه است، چر که ناسا اعلام نموده که قرار است اولین پرواز با سرنشین فضاپیمای اسپیس اکس به ایستگاه فضایی بین المللی در خردادماه سال آینده انجام گردد.

یک سفر مهیج فضایی در راه است

کپسول فضایی کرو دراگون اسپیس اکس

بدین ترتیب اولین پرواز با سرنشین فضاپیما های آمریکایی به آزمایشگاه تحقیقاتی فضایی یاد شده از سال 2011 به بعد رخ خواهد داد چرا که در آن موقع برنامه شاتل فضایی به خاتمه رسید و فضانوردان آمریکایی مجبور شدند با فضاپیما های سایوز روسی به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل شوند.

پس از ارسال کپسول فضایی کرو دراگون اسپیس اکس قرار است فضاپیمای استارلاینر بوئینگ نیز مرداد ماه سال آینده به همین مقصد پرتاب گردد.

سال 2014 میلادی، ناسا با شرکت های بوئینگ و اسپیس اکس قراردادهایی به ارزش 6.8 میلیارد دلار امضا نمود تا آنها وسایل نقلیه اعم از راکت و فضا پیما فراوری نموده و وظیفه انتقال فضانوران آمریکایی را به ایستگاه فضایی بین المللی را بر عهده گیرند.

با این وجود برنامه های دو شرکت یاد شده بارها به تعویق افتاد. کپسول فضایی دراگون اسپیس اکس ابتدا قرار بود که اوایل سال 2017 میلادی به فضا فرستاده گردد اما هنوز فراوری آن تمام نشده است.

ز سوی دیگر استارلاینر بوئینگ نیز در شرایط مشابهی به سر می برد. این فضاپیما نیز قرار بود اواسط سال 2017 پرتاب گردد اما تاریخ این رویداد نیز به بارها عقب افتاده است.

منبع: انتخاب
انتشار: 30 آذر 1401 بروزرسانی: 30 آذر 1401 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 2125

به "یک سفر مهیج فضایی در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک سفر مهیج فضایی در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید