14 حلقه چاه کشاورزی در مدار آبرسانی به همدان

به گزارش بازیکده، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: 14 حلقه چاه کشاورزی به منظور تامین آب مورد احتیاج شهر همدان و وارد مدار شبکه آبرسانی شده است.

14 حلقه چاه کشاورزی در مدار آبرسانی به همدان

معاون بهبود فراوریات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت مشکل فعلی تامین آب شرب ناشی از خشکسالی و کاهش چشمگیر نزولات آسمانی و در نتیجه خشک شدن سد اکباتان است.

او گفت: آبیاری محصولات کشاورزی در منطقه به صورت قطره ای و با شیوه های نوین انجام می گردد.

معاون بهبود فراوریات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: فهرست کشاورزانی که اقدام به کشت دوم نموده اند به اداره کل امور آب استان همدان اعلام شده است که جهاد کشاورزی براساس قانون اجازه جلوگیری از کشت دوم را ندارد و مراجع ذیصلاح باید در این خصوص اقدام نمایند.

پرورش گفت: کشت محصولات پر آب بر در استان همدان انجام نمی گردد و فقط محصولاتی که احتیاج ضروری استان از جمله گندم، جو، سیب زمینی و چغندر قند هستند، در دستور کار واقع شده است.

او گفت: 637 هزار هکتار اراضی زراعی استان همدان زیر کشت محصولات زراعی است که سالانه 3.7 میلیون تن انواع محصول در این استان فراوری می گردد.

معاون بهبود فراوریات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: 75 درصد کل فراوریات بخش کشاورزی استان همدان مربوط به زراعت است و سیب زمینی، گندم، جو، سیر و دانه های روغنی از مهم ترین محصولات زراعی این استان هستند.

پرورش گفت: فراوری ارقام نو و کم آب بر و بعلاوه مقاوم به تنش های خشکی و در نتیجه مدیریت زمان کشت از دیگر راهبرد های حوزه کشاورزی استان همدان است.

خبرنگاران همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 شهریور 1401 بروزرسانی: 1 شهریور 1401 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 2071

به "14 حلقه چاه کشاورزی در مدار آبرسانی به همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "14 حلقه چاه کشاورزی در مدار آبرسانی به همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید