22درصد اورانیوم مورد نیاز آمریکا از قزاقستان تامین می شود

به گزارش بازیکده، قزاقستان که طی روزهای اخیر شاهد ناآرامی و مداخله برخی کشورهای غربی در امور داخلی خود است، 22 درصد از اورانیوم مورد نیاز نیروگاه های هسته ای آمریکا را تامین می کند.

22درصد اورانیوم مورد نیاز آمریکا از قزاقستان تامین می شود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، قزاقستان که دارای معادن اورانیوم است دست کم 22 درصد از اورانیوم مورد نیاز نیروگاه های هسته ای آمریکا را تامین می کند.

آمریکا بخش عمده ای از اورانیوم مورد نیاز نیروگاه های هسته ای خود را وارد می کند.

بر اساس گزارش ها، در سال 2020، کانادا 22 درصد، قزاقستان 22 درصد، روسیه 16 درصد، استرالیا 11 درصد، اوزبکستان 8 درصد و نامیبیا 5 درصد از اورانیوم مورد نیاز آمریکا را تامین کرده اند.

این در حالی است که از حدود چند روز پیش، اعتراضاتی پراکنده در شهرهای قزاقستان در اعتراض به افزایش قیمت گاز مایع آغاز شد که برخی از این اعتراضات سوء استفاده کردند و آن را به خشونت کشاندند.

در پی تشدید اعتراضات در قزاقستان، مقام های ارشد این کشور از روسیه درخواست کردند که نیروهای سازمان پیمان امنیت جمعی را برای برقراری امنیت به قزاقستان اعزام کنند.

برخی کشورهای غربی از جمله ایالات متحده آمریکا تلاش کردند تا روسیه را در این قضیه مقصر جلوه بدهند و اعتراضات در قزاقستان را به نوعی تلاش مسکو برای مداخله در قزاقستان جلوه دهند.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته (جمعه) شرح داد که واشنگتن از دخالت روسیه در قزاقستان نگران است و حضور نظامیان روس در قزاقستان را سؤال برانگیز توصیف کرد.

وی سپس شرح داد که وقتی روسیه به قزاقستان وارد شود، دیگر بیرون کردن آن ها از این کشور سخت خواهد بود.

این در حالی است که ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز در واکنش به تحولات اخیر در قزاقستان نیز گفت: ما رخدادهای اخیر در یک کشور دوست را تلاشی با تحریک خارجی می بینیم که هدف آن استفاده از گروه های مسلح و آموزش دیده و توسل به زور برای تضعیف امنیت و یکپارچگی این کشور است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 فروردین 1401 بروزرسانی: 4 فروردین 1401 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1946

به "22درصد اورانیوم مورد نیاز آمریکا از قزاقستان تامین می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "22درصد اورانیوم مورد نیاز آمریکا از قزاقستان تامین می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید