373 نامزد انتخاباتی در استان مرکزی ثبت نام قطعی کردند

به گزارش بازیکده، خبرنگاران/مرکزی استاندار مرکزی گفت: تا آخر وقت روز گذشته در مجموع 373 نفر ثبت نام خود را قطعی نموده اند که این میزان نسبت به دوره قبل افزایش حدود 12.8 درصدی داشته است.

373 نامزد انتخاباتی در استان مرکزی ثبت نام قطعی کردند

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

سیدعلی آقازاده در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: مرحله ثبت نام بعنوان گام نخست انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان مرکزی با موفقیت برداشته شد و روز گذشته به اتمام رسید و تا آخر وقت دیروز 373 نفر ثبت نام کردند که البته ممکن است حدود 15 نفر به این تعداد اضافه گردد چراکه ثبت نام بعضی افراد به دلیل نقص مدارک قطعی نشده است که با احتساب این افراد، احتمال می رود مجموع کاندیداهای ثبت شده در استان به بیش از 380 نفر برسد.

وی با بیان اینکه در دوره قبل 344 نفر ثبت نام کردند که از این جهت شاهد افزایش 13 درصدی نسبت به دوره قبل مجلس شورای اسلامی هستیم، اضافه نمود: از مجموع ثبت نام شده ها 88.1 درصد آقایان و 11.09 درصد نیز بانوان هستند که نسبت به دوره قبل تعداد بانوان کاهش داشته است.

استاندار مرکزی توضیح داد: جوان ترین کاندیدای ثبت نام شده در این دوره 30 سال و مسن ترین آنها 68 سال سن داشته، همچنین تحصیلات 46 نفر در سطح دکتری و بالاتر، 292 نفر کارشناسی ارشد، 34 نفر کارشناسی و 14 نفر در سطح حوزوی بوده است.

آقازاده بیان نمود: 148 نفر از داوطلبان در حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان ثبت نام کردند که 21.6 درصد بانوان و 78.4 درصد مردان بوده اند.

وی ادامه داد: 74 داوطلب برای هر کرسی حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان، 67 نفر برای کرسی حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان، 27 داوطلب برای کرسی حوزه انتخابیه محلات و دلیجان، 66 داوطلب برای حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه، 49 داوطلب برای حوزه انتخابیه شازند و 31 داوطلب برای کرسی حوزه انتخابیه خمین ثبت نام کردند.

استاندار مرکزی گفت: با توجه به اینکه استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد، 55.4 نفر در این دوره برای هر کرسی نمایندگی استان در مجلس با یکدیگر رقابت می نمایند.

آقازاده بیان نمود: قدم اول یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان محکم برداشته شد و استان مرکزی در اولین گام انتخابات مجلس جزو استان های بدون حاشیه در کشور بود. بنابر اعلام ستاد انتخابات کشور، استان مرکزی اولین استان در تشکیل هیئت اجرایی انتخابات بود که قبل از موعد مقرر این کار را انجام داد.

وی ادامه داد: کاندیداها در شرایط فعلی باید به گونه ای رفتار نمایند که با دادن وعده های مناسب با آنچه در حیطه مسئولیت آنها است مردم را امیدوار نموده و از ارائه وعده های کذب دوری نمایند. مردم در فضایی هستند که بیش از این نباید به آنها وعده های نشدنی داده گردد.

استاندار مرکزی توضیح داد: صحبت سجادی مدیرکل دفتر اجتماعی استاندار مرکزی در مورد نام نویسی مجدد یکی از نمایندگان فعلی مردم اراک، خارج از عرف بوده و علاوه بر تذکر شفاهی تذکر کتبی هم به وی داده شده و در صورت تکرار عملی مشابه، قطعا با او برخورد شده و عزل خواهد شد.

آقازاده بیان نمود: البته وی شخصی بوده که با توجه به جایگاهی که دارد نباید این کار انجام می شد و کاری خارج از عرف بود.

وی ادامه داد: اگر تخلفی آشکار از هر کدام از مدیران استان به خصوص مدیران اجرایی انتخابات دیده گردد بلادرنگ اقدام لازم انجام خواهد شد.

استاندار مرکزی گفت: کوشش ما بر این است که همه چیز بر اساس قانون پیش برود، با این حال پیش می آید که مسئولی حرف دلش را می زند اما در آن لحظه عامدانه یا ناآگاهانه صحبتی می نماید که باید دقیق آنالیز گردد چرا که تبلیغات مجلس موضوعی دقیق و حساسی است و عدم موضع گیری مسئولین ذی ربط له یا علیه کاندیداهای مجلس نکته ای است که حتما باید رعایت گردد.

وی اضافه نمود: هیئت نظارت و هیئت اجرایی در مورد شائبه های اقتصادی که در فعالیت کاندیداها صورت می گیرد و همچنین دیگر شائبه ها نظارت خود را انجام می دهند همچنین قانون نیز اعلام نموده که نامزدهای انتخاباتی باید صورت های اقتصادی خود در دوره انتخابات را شفاف نمایند البته راه های بسیاری برای ورود پول از مسیرهای متفاوت وجود دارد که در صورت تعیین شدن، قطعا برخورد لازم با آنها انجام خواهد شد.

آقازاده در مورد حوزه ورزش و حمایت از این حوزه گفت: سال جاری شرایط حمایت از باشگاه های ورزشی استان بهتر است به این معنی که مصوب شده شهرداری اراک از دو تیم ورزشی در سطح استان حمایت کند.

وی با اشاره به درخشش تیم والیبال شهروند اراک در سال گذشته، اضافه نمود: این تیم که سال گذشته در نبود حمایت اقتصادی خوش درخشید، متاسفانه سال جاری به مسائلی برخورده است که امیدواریم شهرداری اراک نسبت به پرداخت یاری اقتصادی خود به این باشگاه هر چه زودتر اقدامات لازم را انجام دهد.

استاندار مرکزی اضافه نمود: به دنبال تدوین سند ورزش برای رشته های ورزشی مستعد در استان هستیم تا سند ورزش استان با افقی 5 ساله تا انتها سال تدوین و در دید عموم مردم قرار گیرد.

آقازاده گفت: تیم فوتبال آلومینیوم اراک هم دچار مسائلی شده و هم اکنون رتبه خوبی را در جدول رده بندی لیگ دسته یک ندارد ولی به نظر می رسد ورود بیش از اندازه استانداری به مسائل این باشگاه می تواند این تیم و استانداری را دچار حاشیه کند.

وی اضافه نمود: البته رایزنی هایی با مدیرعامل ایرالکو در جهت افزایش اعتبار تیم صورت گرفت و اعتبار تیم در حدود 50 درصد افزایش پیدا نموده ولی متاسفانه نتیجه دلخواه گرفته نمی گردد که ضروری است مسئولین باشگاهی در این زمینه با پیگیری های لازم، مسائل باشگاه را علت یابی نموده و در جهت برطرف آنها و بازگشت تیم به روزهای اوج خود انجام دهند.

استاندار مرکزی در مورد اقدام ملی مسکن با بیان اینکه در اراک احتیاج به مسکن بالا است اضافه نمود: این برنامه از سال گدشته توسط دولت در حال پیگیری است که سال جاری در بسیاری از استان ها این موضوع به صورت عملیاتی در حال اغاز است و در استان مرکزی در قدم اول ساخت هشت هزار واحد مسکونی در برنامه قرار گرفته است که 4 هزار واحد در اراک، سه هزار واحد در ساوه و هزار واحد در سایر نقاط استان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 557

به "373 نامزد انتخاباتی در استان مرکزی ثبت نام قطعی کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "373 نامزد انتخاباتی در استان مرکزی ثبت نام قطعی کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید