شروع به کار رادیو اربعین از 29 شهریور، هر خانه یک حسینیه می گردد

به گزارش بازیکده، رادیو محرم و رادیو اربعین از جمله این رادیوهای مناسبتی هستند که هر سال با آغاز ماه های قمری راه اندازی می شوند.

شروع به کار رادیو اربعین از 29 شهریور، هر خانه یک حسینیه می گردد

جهت دریافت خدمات پتینه کاری چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، چندین سال است که مخاطبان رادیو با شبکه هایی در معاونت صدا همراه می شوند که به اقتضای مناسبت ها روی آنتن می رود.

رادیو محرم و رادیو اربعین از جمله این رادیوهای مناسبتی هستند که هر سال با آغاز ماه های قمری راه اندازی می شوند.

تا چند روز دیگر و با آغاز ماه صفر قرار است یک بار دیگر رادیو اربعین راه اندازی گردد تا این بار جماعت جامانده از کربلا و سینه سوختگان عاشق و شیفته اباعبدالله الحسین را این بار با صداها و نواهای حسینی همراه کند.

حامد فاتحی مدیر رادیو اربعین درباره آغاز به کار این شبکه رادیویی از ابتدای ماه صفر به خبرنگار خبرنگاران بیان کرد: شنبه 29 شهریور آیین راه اندازی رادیو اربعین با حضور مسئولان کشوری و لشکری و مدیران صداوسیما برگزار می گردد.

وی افزود: از شنبه 29 شهریور برنامه های رادیو اربعین هم آغاز می گردد. برای اولین بار از درگاه های مختلفی برای پخش برنامه ها استفاده می گردد. درگاه های انتشار شامل موج اف ام فرکانس 95.5 است. همچنین گیرنده های دیجیتال رادیو نما، سایت ایرانصدا و برای اولین بار در بستر فضای مجازی از سرویس های تکیه و هیات آنلاین هم استفاده می گردد.

فاتحی توضیح داد: درگاه های انتشار تقویت می گردد تا مردمی که نمی توانند در راهپیمایی شرکت نمایند بهره بیشتری از برنامه ها ببرند و از این طریق آن فضا را درک نمایند.

وی با اشاره به رویکرد رادیو اربعین در سال های پیش گفت: ماهیت رادیو اربعین پیش از این تا 70 درصد اطلاع رسانی نسبت به راهپیمایی اربعین بود و صرفا 30 درصد فراوری محتوا بود اما الان به یک شبکه برنامه محور تبدیل شده است که شامل برنامه های گفتگومحور و مستندسازی و ساختارهای نوین برنامه سازی می گردد.

فاتحی با اشاره به فراخوان برای برنامه سازی توضیح داد: رادیو اربعین برای اولین بار دو فراخوان طرح و ایده برنامه سازی داد که 43 طرح برنامه سازی رسید و برنامه های اصلی از مین آنها انتخاب می شوند.

همچنین فراخوان فراوریات مردمی نیز از دو هفته پیش آغاز شد که تا خاتمه ماه صفر با عنوان پویش هر خانه یک حسینیه ادامه دارد و مردم می توانند دلنوشته، شعر، صدا و آثار مورد نظرشان را ارسال نمایند.

وی اضافه نمود: ما برای اولین بار به آثار رادیویی مردمی جدول پخش اختصاص داده ایم. فیلم هایی که از طرف مردم دریافت می گردد می توانند از درگاه ایرانصدا هم دیده شوند. ایران صدا هم به صورتی صوتی و تصویری برنامه های ما را پوشش می دهد.

وی با اشاره به محورهای برنامه سازی به یک محور جدید اشاره و بیان کرد:

اربعین محور وحدت ایران و عراق از دیگر محورهای است که به فراوری برنامه سازی اضافه شده است.

فاتحی خاطرنشان ساخت: کوشش ما این است که حال و هوای پیاده روی اربعین که سال های گذشته برای مردم وجود داشت این بار به صورت توصیفی و روایی وجود داشته باشد.

وی در خاتمه گفت: برنامه مشترکی با حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی داریم که با عنوان زیارت کلمات با رویکرد شعر عاشورایی و حسینی روی آنتن میرود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1108

به "شروع به کار رادیو اربعین از 29 شهریور، هر خانه یک حسینیه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع به کار رادیو اربعین از 29 شهریور، هر خانه یک حسینیه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید