اجرای طرح توسعه مالی و تهیه اطلس سرمایه گذاری شهر سقز

به گزارش بازیکده، در راستای توسعه مالی و سرمایه گذاری سقز، قرارداد مطالعات توسعه مالی و تهیه اطلس سرمایه گذاری میان معاونت پژوهشی دانشگاه کردستان و شهرداری این شهر منعقد شد.

اجرای طرح توسعه مالی و تهیه اطلس سرمایه گذاری شهر سقز

رحمت صادقی روز شنبه گفت: این طرح با هدف ارائه راهبردهای جذب سرمایه های بخش خصوصی، به ویژه در قالب ساختارهای مشارکتی با شهرداری سقز، به منظور توسعه پروژه های اولویت دار با هدف توسعه شهر، اشتغال زایی و افزایش درآمدهای مدیریت شهری به اجرا درخواهد آمد.

وی اضافه نمود: نتایج این طرح به شناسایی و تحلیل راهبردی ظرفیت های اقتصادی، شناسایی پتانسیل های سرمایه گذاری در قالب فضایی-مکانی و تدوین یک اطلس سرمایه گذاری ناظر بر موقعیت های سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی با مدیریت شهری سقز، منجر می گردد.

رییس دانشگاه کردستان یادآور شد: در این برنامه راهبردی، عرصه های موضوعی اثرگذار، الگوها و گرایش های عرضه و تقاضای زمین، متناسب با ماموریت توسعه شهر سقز، مورد مطالعه قرار می گیرد.

صادقی اضافه نمود: بر این اساس حوزه های اولویت دار توسعه سرمایه گذاری در سطح شهر شناسایی و بر اساس پتانسیل های مکانی در شهر و نحوه دسترسی به آنها، سازمان فضایی فعالیت های شهری بازتنظیم و پروژه های مزیت دار برای سرمایه گذاران معین می شوند.

وی ادامه داد: در گام بعدی نیز این پژوهش ها در ابعاد فنی و گروه های هدف تدقیق شده و سپس برآورد هزینه ها، درآمدها و منفعت به تفکیف هر یک از آنها انجام می پذیرد.

رییس دانشگاه کردستان با بیان اینکه مجموعه ای از روش های بهینه سرمایه گذاری، تامین اقتصادی و مشوق های لازم برای سرمایه گذاران، ارائه می گردد، گفت: خروجی اصلی این مطالعه در قالب 40 بسته سرمایه گذاری در زمینه های اولویت دار، با عنایت مطالعات راهبردی، فضایی، اقتصادی و جامعه شناختی آنها به تفکیک هر پروژه، ارائه خواهد شد.

خبرنگاران کردستان سنندج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 آبان 1401 بروزرسانی: 1 آبان 1401 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 2103

به "اجرای طرح توسعه مالی و تهیه اطلس سرمایه گذاری شهر سقز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح توسعه مالی و تهیه اطلس سرمایه گذاری شهر سقز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید