رجحان تانک های تی90ام روسیه نسبت به رقبای خارجی

به گزارش بازیکده، یک کارشناس نظامی با اشاره به ویژگی های تانک جدید تی90ام فراوری شده در روسیه و قابلیت ها و تجهیزات نظامی پیشرفته آن، این تانک را در مقایسه ها با نمونه های تانک های مدرن آمریکایی، آلمانی و فرانسوی، برتر دانسته است.

رجحان تانک های تی90ام روسیه نسبت به رقبای خارجی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، الکساندر میخائیلوف مدیر دفتر تجزیه و تحلیل مسائل سیاسی و نظامی روسیه در گفت وگو با روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو، خاطرنشان کرد که در میان جدیدترین تانک های خارجی، تانک تی90ام روسی را می توان به درستی نمونه مدرنیزه شده تانک آلمانی Leopard-2 ، تانک آمریکایی Abrams و تانک های Leclerc فرانسوی نامید.

به گفته این کارشناس، با وجود ویژگی های رزمی مشابه، تمام این مدل های خارجی بسیار سنگین تر و از همه مهمتر به طور متوسط 2 الی 3 برابر گران تر از تانک های تی90ام روسی هستند.

لازم به یادآوری است که در اوایل ماه فوریه، مقامات کارخانه دولتی اورال واگن زاود از انتها موفقیت آمیز تانک جدید تی90ام خبر دادند.

به گفته میخائیلوف، تانک تی90ام نمونه جدیدی از تانک تی90 مجهیز به تجهیزات رزمی با قدرت و دقت است که از هم اکنون فراوری انبوه آن شروع شده است.

این کارشناس نظامی یادآور شد که رجحان اصلی تانک تی90ام موتور پر قدرت، قابلیت عبور از موانع و محافظت بیشتر است. این تانک مجهز به صفحه نمایش شارژی ضدتجمعی و سیستم حفاظتی دینامیکی Relict است. این خودرو نظامی راحت تر از مدل های قبلی و دارای تهویه هوا تضمین شده است و ادغام فناوری های نظامی به آن این امکان را داده تا از طیف گسترده ای از مهمات جنگی نسل جدید در این تانک استفاده گردد.

چند روز قبل، دنیس مانتوروف وزیر صنعت و تجارت روسیه نیز خاطرنشان کرد که روسیه و هند قراردادی برای ادامه فراوری نمونه هایصادراتی تانک هایمدل تی90 تا سال 2028 امضا نموده اند.

در اوایل ماه فوریه، مجله آمریکایی نشنال اینترست گزارش داد که روسیه با مدرنیزه کردن تانک های تی90ام تی90ام.اس ، یک وسیله جنگی جدی با توان بالقوه صادراتی بسیار بالا بدست آورده است. این نشریه یادآور شده بود که فدراسیون روسیه از هم اکنون به فکر فروش گسترده هر دو نوع مدل تانک تغییر شکل یافته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 700

به "رجحان تانک های تی90ام روسیه نسبت به رقبای خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رجحان تانک های تی90ام روسیه نسبت به رقبای خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید