بلینکن بر تقابل واشنگتن- پکن در دریای چین جنوبی مُهر تأیید زد

به گزارش بازیکده، به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه جروزالم پست، آنتونی بلینکن وزیر خارجه جدید ایالات متحده روز چهارشنبه اعلام نمود که واشنگتن ادعاهای ارضی پکن در دریای چین جنوبی را رد می نماید و از کشورهای آسیای جنوب شرقی که در برابر فشارهای چین ایستادگی می نمایند، پشتیبانی می نماید.

بلینکن بر تقابل واشنگتن- پکن در دریای چین جنوبی مُهر تأیید زد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

وزارت امور خارجه ایالات متحده نیز با صدور یک بیانیه گفت که بلینکن این اظهارات را در گفتگوی تلفنی با تئودور لاکسین همتای فیلیپینی خود اعلام کرد.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: وزیر خارجه بلینکن متعهد شد که از کشورهای آسیای جنوب شرقی که اصحاب دعوی [ارضی در دریای چین جنوبی] در برابر جمهوری خلق چین هستند، حمایت می نماید.

لازم به ذکر است، ایالات متحده همیشه چین را متهم می نماید که با سوء استفاده از شرایط برآمده از شیوع کرونا حضور خود را در دریای چین جنوبی تقویت می نماید.

در همین ارتباط، وزیر خارجه جدید ایالات متحده تأکید کرد که واشنگتن ادعاهای ارضی پکن در دریای چین جنوبی را تنها در مناطق دریایی که چین طبق موازین حقوق بین الملل مجاز به ادعای آن است، می پذیرد.

شایان ذکر است که روابط واشنگتن- پکن در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا بر سر موضوعات گوناگونی همچون شیوع کرونا، سیاست های پکن در قبال هنگ کنگ، برخورد چین با اقلیت مسلمانان اویغور و همچنین اختلافات و رقابتها در عرصه تجاری رو به تیرگی گرایید.

دو هفته پیش، دولت ترامپ نیز به بهانه اقدام ناشایست چین در دریای چین جنوبی تحریم هایی علیه بعضی مقامات و شرکت های چینی وضع کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1391

به "بلینکن بر تقابل واشنگتن- پکن در دریای چین جنوبی مُهر تأیید زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلینکن بر تقابل واشنگتن- پکن در دریای چین جنوبی مُهر تأیید زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید