خودداری بایدن از لغو تحریم های پزشکی فاجعه در هند را رقم زد

به گزارش بازیکده، رادیو فرانسه در گزارشی بیان کرد، امتناع بایدن از لغو تحریم های پزشکی مرتبط با فراوری واکسن کرونا منجر به فاجعه مرگبار در هند شده است؛ این درحالی است که این کشور پیش تر در اوج بحبوحه شیوع کرونا دوزهای زیادی از داروی هیدروکسی کلروکین را به ایالات متحده ارسال نموده بود.

خودداری بایدن از لغو تحریم های پزشکی فاجعه در هند را رقم زد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به نقل از رادیو فرانسه، در حالی که موج دوم مرگبار کرونا هند را درنوردیده، دولت این کشور برای افزایش تولیدات واکسن کرونا از ایالات متحده درخواست یاری کرد اما دولت بایدن به رغم فشارهای طاقت فرسا بر نظام بهداشتی هند، از لغو تحریم های ملزومات حیاتی پزشکی امتناع کرد.

این رسانه فرانسوی اضافه نمود: این درحالی است که چین، رقیب آمریکا امروز یاری های خود را در مقابله با بحران شیوع کرونا به هند ارائه نموده است.

رادیو فرانسه یادآور شد: جمله اول آمریکا را نه فقط دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده از آن دم می زد، بلکه جو بایدن، جانشین وی هم آن را بارها تکرار نموده است؛ این در حالی است رئیس موسسه سرم هند (بزرگترین شرکت تولیدکننده واکسن) دو هفته گذشته از بایدن درخواست لغو تحریم های مواد تشکیل دهنده واکسن کرونا را کرد اما او این درخواست را رد کرد.

این رسانه فرانسوی توضیح داد: بعلاوه اتاق های بازرگانی ایالات متحده خواهان ارسال واکسن کرونا به هند شده اما باز هم بایدن این درخواست را رد کرد.

در این راستا، ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ایالات متحده ابتدا باید به نیازهای مردم خود پاسخ دهد.

هند داروی هیدروکسی کلروکین را به آمریکا ارسال نموده بود

رادیو فرانسه در ادامه نوشت: امتناع بایدن از درخواست لغو تحریم ها بسیاری از هندی ها را در شوک و حیرت فرو برد.

این رسانه فرانسوی به نقل از روزنامه هندی فرست پست نوشت: هند دوزهای زیادی از داروی هیدروکسی کلروکین را در اوج بحبوحه بحران شیوع کرونا به ایالات متحده ارسال نموده بود.

آشیش جها، متخصص بهداشت عمومی هند و آمریکایی در توئیت اعلام کرد که واشنگتن 40 میلیون دوز واکسن آسترازنکا، AstraZeneca مازاد در اختیار داشت.

رادیو فرانسه در انتها نوشت: در همین حال کشورهایی مانند استرالیا، فرانسه، چین و پاکستان برای یاری به هند برای مقابله با بیماری همه گیر کووید-19 اعلام آمادگی نموده اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در این زمینه گزارش داد: بایدن که حدود یکصد روز است از ریاست جمهوری وی می گذرد، به درخواست های دنیای برای انتقال واکسن های اضافی از کشورش با احتیاط پاسخ می دهد و حتی بعضی ناظران نگرانی از آن دارند که دولت آمریکا دادن واکسن های اضافی خود را مرتبط به اقدامات سیاسی کشورهای درخواست کننده کند.

از شروع بحران شیوع کرونا تا به امروز، هند با بیش از 16 میلیون مورد ابتلا به کووید-19 و بیش از 192 هزار جان باخته ناشی از آن، در رتبه دوم دنیا قرار گرفته است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1647

به "خودداری بایدن از لغو تحریم های پزشکی فاجعه در هند را رقم زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودداری بایدن از لغو تحریم های پزشکی فاجعه در هند را رقم زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید