بیش از 100 هزار واحد مسکن مهر نیمه کاره رها شده است

به گزارش بازیکده، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در مورد قیمت نهایی نهضت ملی مسکن، گفت: قیمت مصالح ساختمانی ثبات ندارد، سیمان بالا و پایین می گردد قیمت ها به حدی مواج است که مردم نمی دانند چه نمایند و انبوه سازان هم نمی دانند که بر چه اساسی قرارداد ببندند.

بیش از 100 هزار واحد مسکن مهر نیمه کاره رها شده است

به گزارش شفقنا، محمدرضا رضایی کوچی در رابطه با شرایط بازار مسکن، گفت: بعد از روی کار آمدن وزیر نو راه و شهرسازی، تغییر زیادی را در بازار مسکن شاهد نبودیم. تحت تاثیر افزایش قیمت ها و تورم، قیمت مسکن هم افزایش یافته است و هر متر مسکن نهضت ملی مسکن، حداقل 10 میلیون است یعنی هر واحد 100 متری یک میلیارد تومان می گردد و اگر 400 میلیون وام به متقاضیان داده گردد، 600 میلیون هم باید آورده خود متقاضیان باشد.

واحد های نهضت ملی مسکن، قیمت مشخصی ندارد

وی اضافه کرد: واحد های نهضت ملی مسکن، قیمت مشخصی ندارد و بر اساس قیمت تمام شده مسکن، وجه از متقاضیان دریافت و خانه بر آن اساس تحویل داده می گردد. چراکه قیمت مصالح ساختمانی ثبات ندارد سیمان بالا و پایین می گردد قیمت ها به حدی مواج است که مردم نمی دانند چه نمایند و انبوه سازان هم نمی داند که بر چه اساسی قرارداد ببندند.

بانک ها به متقاضیان مسکن تسهیلات نمی دهند

آقای رضایی کوچی در مورد قانون جهش فراوری مسکن، گفت: اجرای قانون جهش فراوری مسکن بسیاری از مسائل را حل می کرد، اما درست اجرا نشد و از سوی دیگر بانک ها هم تسهیلات نمی دهند. بانک ها بیشتر دنبال کار سوداگری رفتند امروز نقش اصلی در رشد فراوری، بانک ها هستند و، چون بازپرداخت تسهیات مسکن 20 ساله است خیلی علاقه ای برای پرداخت تسهیلات ندارند.

100 هزار واحد از مسکن مهر نیمه کاره مانده است

وی بعلاوه در رابطه با پرونده مسکن مهر، اظهار کرد: حدود 100 هزار واحد از مسکن مهر نیمه کاره مانده است و منابعی که در نظر گرفتند کم است. در شهر های نو زمین های بسیار خوبی را به افراد برای کار های خدماتی و تجارتی واگذاری کردند که هیچ کاری روی آن ها انجام نشده است؛ بنابراین زمین هایی که در در شهر های نو برای خدمات و تجارت واگذار شده است، در صورت عدم اجرای پروژه، باید بازگردانده و در جهت مسکن سازی استفاده گردد.

رئیس کمیسیون عمران در انتها اظهار داشت: من از شهر نو پرند هم بازدید کردم و از نزدیک دیدم که زمین های بسیاری را به افراد واگذار کردند که بدون هیچ کاری رها شده است که ضرورت دارد این زمین ها به دولت بازگردانده، مولد سازی شده و برای مسکن سازی تعلق بگیرد.

منبع: فرارو
انتشار: 3 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1402 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 2181

به "بیش از 100 هزار واحد مسکن مهر نیمه کاره رها شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 100 هزار واحد مسکن مهر نیمه کاره رها شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید