توافق ترامپ و ترودو برای اقدام علیه چین بابت کانادایی های بازداشتی

به گزارش بازیکده، رهبران کانادا و ایالات متحده درباره تداوم اعمال فشار علیه پکن برای آزادسازی دو شهروند کانادایی موافقت کردند. این شهروندان پس از بازداشت یک مقام اجرایی چینی در ونکوور، در چین بازداشت شدند.

توافق ترامپ و ترودو برای اقدام علیه چین بابت کانادایی های بازداشتی

اگر علاقمند به سفر با بهترین تورهای ارزان کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

کانادا خواهان آزادی فوری مایکل کووریگ و مایکل اسپاوور شده است. این اقدام چین احتمالا در واکنش به اقدام مقام های کانادایی اجرا شده است که در اول دسامبر منگ وانژو، مدیر اقتصادی ارشد شرکت هوآوی را به درخواست ایالات متحده بازداشت کردند. چین این اقدام را محکوم کرد. این تحولات می تواند تهدیدی برای افزایش تنش های جهانی در وضعیتی باشد که واشنگتن و پکن درگیر یک جنگ تجاری هستند.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا دوشنبه در گفت وگوی تلفنی با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از او بابت بیانیه های قدرتمند حمایتی در واکنش به بازداشت این دو مرد قدردانی کرد. در بیانیه منتشر شده در این زمینه آمده است: این رهبران به کوشش برای آزادی آنها ادامه خواهند داد.

در همین حال کاخ سفید در بیانیه ای جداگانه اعلام نمود، ترامپ و ترودو درباره بازداشت غیر قانونی دو شهفرایند کانادایی رایزنی کردند. جزئیات دیگری از این گفت وگو منتشر نشده است.

گرچه کانادا می گوید هیچ ارتباط مشخصی میان این بازداشت ها وجود ندارد، دیپلمات ها معتقدند هیچ تردیدی وجود ندارد که پکن از پفراینده های کووریگ و اسپاوور برای وارد آوردن فشار بر اوتاوا استفاده می نماید. پکن تاکید دارد که اتهام ها علیه منگ لغو گردد اما کانادا می گوید نمی تواند در فرایند قضایی دخالت کند.

براساس اطلاعیه دفتر ترودو، رهبران آمریکا و کانادا درباره درخواست آمریکا رایزنی کردند و مجددا بر اهمیت احترام به استقلال سیستم قضایی و اجرای قانون تاکید کردند. روزنامه چاینا دیلی دوشنبه در یادداشتی نوشت، کانادا احتمالا بر سر این قضیه اعتماد و همکاری بیشتر کشورهای در حال توسعه را از دست بدهد.

منبع: خبر فوری
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 743

به "توافق ترامپ و ترودو برای اقدام علیه چین بابت کانادایی های بازداشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق ترامپ و ترودو برای اقدام علیه چین بابت کانادایی های بازداشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید