خبرنگاران برداشت چغندرقند در خوزستان شروع شد

به گزارش بازیکده، اهواز- خبرنگاران - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: برداشت محصول چغندرقند در سال زراعی 1399- 1398 در سطح 13 هزار و 400هکتار از چند روز پیش در مناطق مختلف خوزستان شروع شده است.

خبرنگاران برداشت چغندرقند در خوزستان شروع شد

محمد قاسمی نژاد روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگارخبرنگاران پیش بینی کرد تا پیش از شروع فصل تابستان حدود یک میلیون تن چغندر قند از مزارع مناطق شوش ، دزفول ، اندیمشک ، گتوند، شوشتر و بهبهان با عیار 14.8 برداشت شود.

وی گفت: برای حمل چغندرقند به کارخانه های قنداصفهان ، همدان ، شهرکرد ، قزوین ، کرمانشاه ، اسلام آباد غرب و شوش روزانه به یک هزار و 400دستگاه کامیون نیاز داریم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان در ادامه پشتیبانی خدماتی و فنی ، تهیه کود ، بذور اصلاح شده ، سوم آفت کش ، ارایه و پرداخت متناسب تسهیلات بانکی به چغندرکاران را از جمله حمایت های جهادکشاورزی از بهره برداران بیان نمود و اضافه نمود:علاوه بر این ، خدمات فنی توسط کارشناسان ، تحقیقات اولیه ، مدیریت تاریخ کاشت ، تغذیه و مدیریت آبیاری و عوامل زیان رسان و پیگیری و برنامه ریزی برای برداشت و حمل آن نیز توسط جهادکشاورزی اجرا شده است.

68درصد تولید شکرکشور در خوزستان درافق 1410

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در افق 1410 حدود 68 درصد شکر مورد نیاز کشور در خوزستان با استفاده از 2 محصول چغندر قند و نیشکر تولید می شود.

قاسمی نژاد با اشاره به مصرف شکر کشور در افق 1410به 2.2 میلیون تن خواهد رسید ادامه داد:در این سال کشت چغندر قند در خوزستان به 65هزار هکتار با تولید 6 میلیون تن خواهد رسید و استحصال شکر نیز به 750هزار تن بالغ خواهد شد که با احتساب تولید شکر از نیشکر ، مجموع تولید شکر خوزستان به 1.5میلیون تن خواهد رسید.

به گزارش خبرنگاران دور جدید کشت چغندرقند در خوزستان در سال زراعی 1393-1392 در سطح 2 هزار و 10 هکتار شروع شد و هر سال سطح زیرکشت رو به افزایش رفت.

استان خوزستان با تولید سالانه 16.5میلیون تن محصولات زراعی و باغی به ارزش بیش از 200هزار میلیارد ریال ، از نظر کمیت و تنوع تولید مقام نخست کشوری محسوب می شود.

طبق اعلام سازمان جهادکشاورزی خوزستان در2 ماه آینده حدود پنج میلیون تن محصول زراعی شامل گندم ، جو ، کلزا ، علوفه دامی ، چغندر قند و محصولات جالیزی در این استان برداشت خواهد شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 916

به "خبرنگاران برداشت چغندرقند در خوزستان شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برداشت چغندرقند در خوزستان شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید