در سال جدید برای حل مسائل دانش بنیان ها چاره اندیشی گردد

به گزارش بازیکده، رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه، از تایید و ثبت 61 اختراع از سوی محققان این پارک اطلاع داد و گفت: بر اساس سند اشتغال استان، تعهد ما در سال 99 ایجاد 97 شغل بود که خوشبختانه توانستیم در این مدت 140 مورد اشتغال ایجاد کنیم.

در سال جدید برای حل مسائل دانش بنیان ها چاره اندیشی گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر سیامک آزادی، شعار سال 1400 را بخشی از وظایف پارک های علم و فناوری دانست و اظهار کرد: پارک های علم و فناوری باید سال جدید در همه مراحل تجاری سازی شرکت ها، صدور مجوزها و ارائه تسهیلات به موقع در کنار شرکت ها باشند و برای حل مسائل آنها چاره اندیشی نمایند.

وی ایجاد و توسعه کسب و کارهای فناورانه به عنوان یکی از مهم ترین ماموریت های این مرکز یاد کرد و اضافه نمود: در سال گذشته تعداد 316 ایده و درخواست به مجموعه پارک علم و فناوری ارائه شد که از این تعداد با 102 مورد موافقت شد.

آزادی، تعداد دانش فنی منجر به محصول این پارک را از 37 مورد در سال 98 به 42 مورد در سال 99 دانست و یادآور شد: علاوه بر آن تعداد اشتغال از یک هزار و 766 نفر به یک هزار و 855، تعداد ثبت برند از 6 مورد به 8 مورد و افزایش شرکت های دانشگاهی نیز از 11 مورد به 17 مورد افزایش یافته است.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه با اشاره به فعالیت 269 واحد و هسته فناور در مجموعه پارک علم و فناوری کرمانشاه، گفت: از این تعداد 167 مورد شرکت فناور و 102 مورد نیز هسته فناور هستند که 105 مورد در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، 110 مورد در حوزه عمومی و 54 مورد هم در حوزه کشاورزی فعالیت می نمایند.

وی اعلام کرد: از ابتدای فعالیت پارک علم و فناوری کرمانشاه تا به امروز 410 واحد و هسته فناور دیگر از مجموعه خارج شده اند و بنابراین در سال های فعالیت پارک، با در نظر دریافت 269 هسته و شرکت فناور فعلی، در مجموع 679 شرکت و هسته فناور از حمایت های پارک برخوردار شده اند.

آزادی تعداد شرکت های دانش بنیان استان را 60 شرکت دانست که از این تعداد 40 شرکت تحت حمایت های پارک فناوری کرمانشاه قرار دارند و افزود: تعداد شرکت های دانش بنیان از 54 مورد در سال 1398 به 60 مورد در سال 1399 رسید که این تعداد باید بیش از این افزایش یابد.

رییس پارک فناوری کرمانشاه با اشاره به فعالیت های این پارک در حوزه سند اشتغال استان گفت: بر اساس این سند تعهد ما در سال 99 ایجاد 97 شغل بود که خوشبختانه توانستیم در این مدت 140 مورد اشتغال ایجاد کنیم.

آزادی متوسط پرداختی تسهیلات پرداختی به هسته های فناور در مرحله رشد مقدماتی را 7 میلیون تومان، شرکت های رشدی را 60 میلیون تومان و شرکت های پارکی را حدود 80 میلیون تومان ذکر کرد و اضافه نمود: حمایت های اجرا شده از شرکت ها و هسته های فناور پارک از سه منبع اعتبارات پارک، صندوق پژوهش و فناوری زاگرس و صندوق نوآوری و شکوفایی صورت می گیرد که در سال گذشته 2.3 میلیارد تومان تسهیلات از محل اعتبارات پارک، 2.7 میلیارد تومان از محل صندوق پژوهش و فناوری زاگرس و 5.4 میلیارد تومان از محل صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت ها پرداخت شده است.

وی از ارائه 110 اختراع به مجموعه پارک علم و فناوری کرمانشاه در سال گذشته جهت ثبت اطلاع داد و اضافه نمود: از این تعداد 61 اختراع تایید و ثبت شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1487

به "در سال جدید برای حل مسائل دانش بنیان ها چاره اندیشی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سال جدید برای حل مسائل دانش بنیان ها چاره اندیشی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید