ملاقات سخنگوی وزارت خارجه روسیه با خطیب زاده

به گزارش بازیکده، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه که لاوروف را در سفرش به تهران همراهی می نماید، با خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ملاقات و درباره گسترش همکاری های فرهنگی و رسانه ای تبادل نظر کرد.

ملاقات سخنگوی وزارت خارجه روسیه با خطیب زاده

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه که به همراه هیأت سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه این کشور به تهران سفر نموده، امروز با سعید خطیب زاده سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه ملاقات و مصاحبه کرد.

در این ملاقات طرفین زمینه های همکاری در حوزه دیپلماسی عمومی مورد رایزنی نهاده شد.

دو طرف با اشاره به کارزار های ضد اطلاعاتی که جریان اصلی رسانه های غربی و آمریکایی علیه کشور های مستقل راه می اندازند، انحصار اینترنتی و رسانه ای آمریکا را یکی از عوامل نهادی این شرایط دانسته و بر همکاری دو کشور که در معرض این هجمه رسانه ای و تبلیغی هستند تاکید کردند.

گسترش همکاری های فرهنگی و رسانه ای فیمابین از دیگر محور های این ملاقات بود و سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان موافقتنامه تاسیس و چارچوب فعالیت مراکز فرهنگی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه که امروز بین وزرای امور خارجه دو کشور به امضا رسید، را پایه خوبی برای ارتقای همکاری های فرهنگی دو کشور برشمرد.

همچنین دو طرف بر تبادل هیأت های رسانه ای، ارتباطات منظم و تسهیل گفت وگوی رسانه های دو کشور تأکید نموده و توافق اولیه ای در این خصوص داشتند.

به گزارش فارس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در رأس هیأتی و بنا به دعوت ظریف به تهران سفر کرد. او پس از ملاقات و مصاحبه با ظریف در نشست خبری مشترک نیز حضور یافت.

لاوروف همچنین به همراه ظریف موافقتنامه تاسیس و چارچوب فعالیت مراکز فرهنگی ایران و روسیه را امضا کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین به ملاقات حسن روحانی رئیس جمهوری ایران رفت.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران 12 فروردین ماه از سفر سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به تهران در 24 فروردین 1400خبر داده و گفته بود: این سفر در چارچوب رایزنی های سیاسی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه و بنا به دعوت ظریف وزیر امور خارجه انجام خواهد شد.

لاوروف پیش از این گفته بود که قرار است به تهران سفر کند. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نهم آذر 1398 بعد از ملاقات با وزیر امور خارجه ایران در مسکو گفت که به دعوت ظریف سال آینده میلادی (2020) به تهران سفر خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1522

به "ملاقات سخنگوی وزارت خارجه روسیه با خطیب زاده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات سخنگوی وزارت خارجه روسیه با خطیب زاده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید