فرایند نابرابر عرضه و تقاضا در بازار پوشاک همچنان ادامه دارد

به گزارش بازیکده، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد با اشاره به اینکه عرضه پوشاک در بازار شرایط نسبتا مطلوبی دارد اما تقاضا بسیار کم است، گفت: همزمان با گران شدن اجناس، قدرت خرید مردم به شدت کاهش پیدا کرده که این از عوامل موثر در کاهش تقاضا و رکود بازار پوشاک محسوب می شود.

فرایند نابرابر عرضه و تقاضا در بازار پوشاک همچنان ادامه دارد

جواد مفیدی در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص شرایط بازار پوشاک مشهد اظهار کرد: بازار پوشاک مشهد با آمدن ویروس کرونا و ادامه دار شدن تعطیلی ها شرایط بسیار نامناسبی را تجربه کرده است. در گذشته تقاضا در بازار پوشاک با توجه به اینکه مشهد شهری زائرپذیر است، شرایط خوبی داشت اما در حال حاضر زائر زیادی وارد شهر نمی شود.

وی اضافه کرد: حدود 35 درصد از واحدهای صنفی فروش پوشاک به صورت مستقیم و سایر واحدها به شکل غیرمستقیم با زائر در ارتباط هستند. متاسفانه در حال حاضر با کاهش رفت و آمد زائران به مشهد، بازار پوشاک هم با کاهش شدید تقاضا روبرو شده است. از دیگر سو همزمان با گران شدن اجناس قدرت خرید مردم به شدت کاهش پیدا کرده و این از عوامل موثر بر کاهش تقاضا و رکود بازار پوشاک محسوب می شود. البته که همچنان اصلی ترین مشکل بازار پوشاک نبود زائر است.

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک مشهد با اشاره به میزان ریزش در واحدهای صنفی پوشاک بیان کرد: تعطیلی مغازه و ریزش در صنف پوشاک ریسک و ضرر زیادی دارد. اگر فروشنده پوشاک بخواهد مغازه اش را برای همیشه تعطیل کند، شاید تنها بتواند 50 درصد از سرمایه خود را بازگرداند. این صنف مانند سایر اصناف نیست که بتوان به سادگی آن را تعطیل کرد. البته طی مدت اخیر تعداد مجوزهای باطل شده بسیار بیشتر از مجوزهای صادر شده بوده است.

مفیدی با اشاره به افزایش بسیار زیاد قیمت مواد اولیه پوشاک نام کرد: متاسفانه به دلیل افزایش قیمت بسیار بالای مواد اولیه، قیمت پوشاک نوسانات زیادی را تجربه کرده که روز به روز هم در حال افزایش است. در بعضی از کالاها و اجناس قیمت ها 10 برابر بیشتر شده و بعضی از مدل های مختلف پارچه هم 2 تا چهار برابر افزایش قیمت داشته است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد گفت: از یک طرف مواد اولیه و از طرف دیگر هزینه پرسنل هر واحد تولیدی نسبت به سال گذشته بسیار تغییر کرده و این تغییر به این خاطر است که هزینه تولید یا خرید هر قلم کالا برای صاحب صنف بسیار گران تمام می شود.

وی با اشاره به آسیب های شیوع پیک پنجم کرونا بر بازار پوشاک بیان کرد: تا سه هفته گذشته بازار در حال تازه کردن نفس تازه ای بود اما روبروه با پیک پنجم کرونا و اعمال مجدد محدودیت ها، بازار پوشاک را بار دیگر از پا انداخت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1714

به "فرایند نابرابر عرضه و تقاضا در بازار پوشاک همچنان ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند نابرابر عرضه و تقاضا در بازار پوشاک همچنان ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید