نرخ دیه سال آینده تعیین شد

به گزارش بازیکده، به گزارش خبرنگاران، غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه، در نشست خبری امروز که بصورت آنلاین برگزار گشت، درباره مبلغ دیه سال 1400 گفت: به موجب قانون در انتها هر سال باید مبلغ دیه توسط قوه قضاییه معین و تکلیف شود. این موضوع در دو جلسه متوالی روز گذشته و دوشنبه در شورای عالی قوه قضاییه مطرح شد. نهایتاً مصوبه ریاست قوه قضاییه این شد که برای سال 1400 نرخ دیه قتل غیرعمد مسلمان 480 میلیون تومان باشد و از اول فروردین سال 1400 لازم الاجرا است.

نرخ دیه سال آینده تعیین شد

اسماعیلی درباره پرونده های مربوط به مبارزه با مفاسد اقتصادی در سال 99 گفت: در سال 99 مبارزه با مفاسد اقتصادی اولویت ما بود و در سال گذشته صرفاً در شعب ویژه مبارزه با اخلالگران اقتصادی در کشور 206 پرونده بررسی شدند که 7 متهم حقوقی هم علاوه بر شخصیت حقیقی داشتیم. در تهران 142 نفر، فارس 19 نفر، خراسان رضوی 15 نفر، قم 8 نفر، اصفهان 6 نفر و هرمزگان یک نفر و گلستان 5 نفر محکوم شدند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: نوع محکومیت های صادره به این صورت بود که 3 نفر در شعب محکوم به اعدام، یک نفر محکوم به حبس30 سال و 8 نفر حبس 20 تا 25 سال و 7 نفر به تحمل 15 تا 20 سال حبس، 31 نفر به تحمل حبس از 10 تا 15 سال، 72 نفر به تحمل حبس 5 تا 10 سال، 51 نفر انفصال از مشاغل دولتی، 6 شرکت حکم انحلال و 47 مورد مجازات شلاق توسط شعب مبازره با مفاسد اقتصادی گرفتند.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوالی درباره گرانی های اخیر در بازار مرغ گفت: به همه دستگاه ها بویژه سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کردیم که حاضریم کمک کنیم. در روزهای اخیر و هفته جاری دادستان های ما، معاونین دادستان به کمک تعزیرات حکومتی رفتند و مواردی از سواستفاده در حوزه توزیع مرغ را کشف و متهمینی را دستگیر کردند، پرونده های آنها در حال رسیدگی است.

وی ادامه داد: در سال 99، یک هزار و دو واحد تولیدی با اقدامات قوه قضاییه حیات به آنها برگشت. بالغ بر دو هزار واحد صنعتی در دو سال اخیر و دوره تحول با پیگیری های قوه قضاییه احیا شدند و شاغلین این مجموعه ها نیز عدد بالایی -حدود ده ها هزار نفر - است.

سخنگوی دستگاه قضا در هشدار به بانکها گفت: اولین مسئولیت نظام بانکی کمک به تولیدگران و صنعتگران است و تملک بانک نباید به معنای تعطیلی واحد تولیدی و کارگران باشد. بانک باید همانند مالک قبلی و بهتر از آنها فعالیت و تولید را ادامه دهد. در صورت قصور بانک با آنها برخورد و بازخواست خواهند شد.

منبع: خبرآنلاین

اخبار بیشتر را در کانال خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1488

به "نرخ دیه سال آینده تعیین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ دیه سال آینده تعیین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید