هشدار فیس بوک به یک میلیون کاربر درباره برنامه های دزد داده

به گزارش بازیکده، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، متا مالک فیس بوک به یک میلیون کاربر این شبکه اجتماعی هشدار داده که اطلاعات حساب آنها ممکن است به وسیله برنامه های ثالث موجود در فروشگاه های اپل یا گوگل در معرض خطر قرار گرفته باشد. محققان امنیتی این شرکت در یک گزارش نو، اعلام کردند در سال گذشته بیش از 400 برنامه کلاهبرداری را شناسایی نموده اند که برای ربودن کلمات عبور حساب های کاربری فیس بوک طراحی شده اند.

هشدار فیس بوک به یک میلیون کاربر درباره برنامه های دزد داده

به گفته این شرکت، برنامه های مذکور به عنوان سرویس های سرگرم نماینده یا مفید مانند ویرایشگرهای عکس، برنامه های دوربین، خدمات VPN، برنامه های فال و ابزارهای آنالیز تناسب اندام عرضه شده اند. این برنامه ها اغلب از کاربران می خواهند قبل از دسترسی به خدمات وعده داده شده، با اطلاعات حساب خود در فیس بوک وارد محیط آن برنامه شوند. اما این اقدام صرفاً روشی برای سرقت اطلاعات حساب کاربران فیس بوک است. دیوید آگرانوویچ، مدیر مقابله با تهدیدات متا، اعلام کرد که بسیاری از برنامه هایی که متا شناسایی نموده بود در عمل کار نمی کردند.

آگرانوویچ طی یک جلسه توجیهی با خبرنگاران گفت: بسیاری از این برنامه ها قبل از ورود به سیستم، عملکرد ناچیزی داشتند، و بیشتر آنها حتی پس از ورود به سیستم با اطلاعات کاربری فیس بوک، هیچ کارکردی نداشتند.

متا برنامه های مخرب مذکور را هم در پلی استور گوگل و هم در اپ استور اپل پیدا کرد و البته بیشتریت قریب به اتفاق یادشده برنامه های اندرویدی بودند.

آگرانوویچ گفت متا یافته های خود را با اپل و گوگل به اشتراک گذاشته و آنها این برنامه ها را پاک نموده اند. در همین حال، فیس بوک هشدارهایی را به یک میلیون نفر که ممکن است از این برنامه ها استفاده نموده باشند، ارسال می نماید. در این اعلان ها به کاربران اطلاع داده می گردد که ممکن است اطلاعات حسابشان به وسیله یک برنامه در معرض خطر قرار گرفته باشد - نامی از برنامه ها برده نمی گردد - و توصیه می گردد افراد رمز عبور خود را بازنشانی نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مهر 1401 بروزرسانی: 17 مهر 1401 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 2096

به "هشدار فیس بوک به یک میلیون کاربر درباره برنامه های دزد داده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار فیس بوک به یک میلیون کاربر درباره برنامه های دزد داده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید