هیچ مورد فوتی ناشی کرونا در بین دانشجویان علوم پزشکی گزارش نشده است

به گزارش بازیکده، معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از صدور 3000 دفترچه بیمه سلامت برای دستیاران و خانواده هایشان اطلاع داد و درباره شمار دانشجویان مبتلا به کرونا در دانشگاههای علوم پزشکی کشور گفت: آمار دقیقی در این باره در دست نداریم اما خوشبختانه هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا در بین دانشجویان علوم پزشکی گزارش نشده است.

هیچ مورد فوتی ناشی کرونا در بین دانشجویان علوم پزشکی گزارش نشده است

دکتر سیما سادات لاری در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه هم اکنون 35 درصد دستیاران پزشکی متأهل و بقیه مجرد هستند، اظهار کرد: متأسفانه دانشگاههای علوم پزشکی کشور خوابگاه متأهلی ندارند و در بودجه هم اعتباری برای ساخت خوابگاه در نظر گرفته نشده است.

وی درآمد کم و نداشتن مسکن را از جمله مسائل کنونی دستیاران برشمرد و با اشاره به کمبود خوابگاه برای مجردین در دانشگاه های علوم پزشکی ادامه داد: این در حالی است که هر ساله ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی بدون در نظر دریافت زیرساختهای لازم افزایش می یابد.

لاری اضافه کرد: همچنین طی این مدت کوشش شده تا پروژه های عمرانی نیمه تمام به سرانجام برسد چنانچه 200 میلیاردی که سازمان برنامه و بودجه موافقت نموده است اخذ گردد می توان خوابگاههای دانشجویی با بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی تکمیل کرد و 10 هزار دانشجو اسکان داده شوند.

وی صنعتی کردن سلف سرویسهای و بهبود فضای ورزشی را از دیگر برنامه های این معاونت دانست و گفت: تا به امروز به 10 هزار دستیار به میزان 15 میلیون تومان وام داده شده است و همچنان ثبت نام در حال اجرا است همچنین با وزیر بهداشت صحبت شده تا به 22 هزار دستیار و دانشجوی دکترا وام داده گردد.

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه حقوق کارورزان، دستیاران و اینترن ها 50 درصد افزایش یافته که باید از مهر ماه اعمال گردد، اعلام نمود: این افزایش حقوق 50 درصدی را هیئت امنا امضاء و وزیر بهداشت ابلاغ نموده است و دانشگاهها موظف به پرداخت هستند.

لاری با بیان اینکه در حال تعریف بسته بیمه تکمیلی برای دستیاران پزشکی هستیم، اضافه کرد: این بسته را صندوق رفاه باید تقبل بکند.

وی با اشاره به بیمه تأمین اجتماعی و بازنشستگی دستیاران گفت: این موضوع با اعتبار احتیاج دارد البته وزیر بر آن تأکید دارد و معاونت توسعه می کوشد تا بتواند به طریقی مبلغ لازم را به صندوق رفاه بدهد تا بتوانند این میزان اعتبار را به صورت وام در اختیار دانشجویان قرار داده گردد تا پس از فارغ التحصیلی بازپس دهند.

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد وام دستیاری هم گفت: برای وام دستیاری که از سال گذشته مطرح شد 45 میلیارد تومان از درآمد عمومی و 15 میلیارد تومان از درآمد اختصاصی صندوق(در مجموع 60 میلیارد تومان) در نظر گرفته که در بانک سرمایه گذاری گردد اما هم اکنون متقاضی این اعتبار تا 200 میلیارد تومان هستیم تا ضمن پوشش بیمه تامین اجتماعی بتوانیم مبالغ بیشتری به دستیاران پزشکی اعطا کنیم.

لاری از بازنگری چندین آیین نامه تغذیه، کار دانشجویی و خوابگاهی اطلاع داد و گفت: هم اکنون این آیین نامه ها در دفتر حقوقی هستند در صورت نهایی شدن به امضای وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می رسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1392

به "هیچ مورد فوتی ناشی کرونا در بین دانشجویان علوم پزشکی گزارش نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ مورد فوتی ناشی کرونا در بین دانشجویان علوم پزشکی گزارش نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید