چین: کانادا مدیر هوآوی را آزاد کند

به گزارش بازیکده، به گزارش خبرگزاری رویترز، چین در آستانه برگزاری دادگاه استرداد منگ وانژو مدیر اقتصادی شرکت فناوری هوآوی از کانادا خواست که وی را آزاد کند.

چین: کانادا مدیر هوآوی را آزاد کند

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا لوکس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

منگ به درخواست آمریکا در کانادا دستگیر شده و قرار است دادگاهی در این کشور تصمیم گیری کند که اوتاوا می تواند او را به واشنگتن تحویل دهد یا خیر؟

آمریکا مدیر اقتصادی هوآوی را متهم به پنهان کاری در خصوص فروش تجهیزات از سوی این شرکت به ایران نموده است.

منگ در ماه دسامبر 2018 دستگیر شد. وزارت دادگستری آمریکا کمی بعد او را به جرم کلاهبرداری و اتهامات دیگر تحت پیگرد قانونی قرار داد و درخواست استرداد او را کرد.

منگ پس از آزاد شدن به قید وثیقه در خانه خود در ونکوور زندگی می نماید. موکلان او می گویند که ادعاهای آمریکا علیه او در کانادا جرم محسوب نمی گردد، زیرا این ادعاها بر اساس نقض تحریم های آمریکا علیه ایران هستند.

در پی بازداشت منگ توسط کانادا، پکن چند روز بعد دو شهروند کانادایی به نام های مایکل اسپاور تاجر و مایکل کوریگ دیپلمات سابق کانادایی را به اتهام به خطر انداختن امنیت ملی چین بازداشت کرد. با این حال چین تاکید نموده بود پرونده این دو شهروند بازداشتی ربطی به پرونده مدیر اقتصادی شرکت هوآوی در کانادا ندارد.

پرونده منگ بعنوان نمادی از درگیری تجاری بین آمریکا و چین از جمله کشمکش برای رهبری دنیا در فناوری پیشرفته به شمار می رود. این دو کشور هفته گذشته در واشنگتن فاز نخست توافق تجاری را امضا کردند.

منبع: انتخاب
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 715

به "چین: کانادا مدیر هوآوی را آزاد کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: کانادا مدیر هوآوی را آزاد کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید