کاری کنید که هزینه های ساخت در نهضت ملی مسکن برای مردم کاهش یابد

به گزارش بازیکده، استاندار آذربایجان شرقی گفت:کاری کنید هزینه های ساخت در نهضت ملی مسکن برای مردم کاهش یابد، چون از اقشار محروم و کم در آمد جامعه هستند، از طرفی هم منابع اقتصادی دولت برای این موضوع معین است، اما احتیاج به مطالعه هم دارد.

کاری کنید که هزینه های ساخت در نهضت ملی مسکن برای مردم کاهش یابد

به گزارش خبرنگاران از تبریز ،خرم استاندار آذربایجان شرقی گفت:برای سال 1401 باید توضیحات کاملی داده و رویکرد های خود را منطبق و هماهنگ کنیم، کاهش هزینه ها، احصاء احتیاج های واقعی استان و ارجاع به دستگاه ها، کوشش برای بهره مندی صندوق ابلاغی توسعه، کوشش برای افزایش سهم استان از بودجه، بالفعل کردن صنایع پایین دستی، ماموریت مدیران اجرایی برای کسب رتبه های برتر در جذب اعتبارات، از اهداف و اولویت های ما خواهد بود.

اوبا بیان اینکه استان آذربایجانشرقی یکی از استان هایی است که برای سرمایه گذاری بسیار سخت و سنگین است و باید این مهم تسهیل گردد، خاطر نشان کرد: در استان ما سختی جذب سرمایه گذاری کاملا مشهود است و باید این شرایط را تغییر دهیم، و هماهنگی تنگاتنگ دستگاه ها در حوزه فراوری می تواند وضع موجود را به وضع مطلوب تغییر دهد؛ و باید کوشش کنیم تا سرانه عایدی، اشتغال و بهره وری خانوار ها افزایش پیدا کند.

آقای رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجانشرقی نیز گفت:بر اساس ابلاغیه وزارت راه و شهر سازی، شهر ها حداکثر پنج برابر محدوده شهری می توانند حریم داشته باشند، نظر کهریز از روستا هایی است که به شهر تبدیل شده و این تبدیل بخاطر نرخ رشد جمعیت بوده است.

اوگفت: بیش از 110 هزار نفر ثبت نام کنندگان طرح نهضت ملی مسکن هستند که 70 هزار نفر در شهر تازه سهند و شهریار اسکان داده می شوند، منابع زیر ساختی این ها شامل آب و برق و گاز در برنامه بلند کوتاه و میان مدت مورد آنالیز نهاده شده است و انتقال آب از ارس می تواند به احتیاج های این بخش جوابگو باشد.

اواظهار داشت: در حال حاضر شهر تازه سهند 140 هزار نفر جمعیت دارد، اما در برنامه های ما برای 210 هزار نفر برنامه ریزی شده است و می توان گفت هنوز این ظرفیت تکمیل نشده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجانشرقی اضافه کرد:آب ارس حدود چهار سال طول می کشد تا به تبریز برسد و برای همین منظور بحث تامین آب، مشکل جدی است و اگر بخواهیم با این نرخ رشد جمعیت استان مشکل مسکن حل گردد باید انتقال آب ارس تسریع یابد.

در این جلسه موضوع راه دسترسی شهر صنعتی اسکو، الحاق 77 هکتار زمین به شهر تازه سهند که از اراضی دولتی است برای تامین زمین های طرح نهضت ملی مسکن پیش بینی شده است و طرح های هادی نظر کهریزی، و شرفخانه مورد تصویب نهاده شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 بهمن 1400 بروزرسانی: 8 بهمن 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1885

به "کاری کنید که هزینه های ساخت در نهضت ملی مسکن برای مردم کاهش یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاری کنید که هزینه های ساخت در نهضت ملی مسکن برای مردم کاهش یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید