استاندار سیستان و بلوچستان : توجه به ترانزیت و تجارت سبب توسعه سیستان و بلوچستان می شود

به گزارش بازیکده، استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر توجه بیشتر به پروژه های اثر گذار در سال رونق تولید گفت: یکی از مهمترین پروژه هایی که سبب توسعه این استان پهناور می شود توجه بیش از پیش به امر ترانزیت و تجارت است.

استاندار سیستان و بلوچستان : توجه به ترانزیت و تجارت سبب توسعه سیستان و بلوچستان می شود

به گزارش خبرنگار از ، احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان گفت: ورود و توجه به گمرکات، بازارچه های مرزی و پروژه های مشابه از جمله موارد مهم در حوزه اقتصاد مقاومتی است.

وی بیان نمود: توجه به طرح های اقتصاد مقاومتی راهی مهم برای تحقق تولید و اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پیوند کار های جاری با طرح های اقتصاد مقاومتی امری ضروری و مهم است که توجه به این امر باعث رونق استان خواهد شد.

وی بیان نمود: معدن، گردشگری، دام، کشاورزی، طرح های آبیاری و آبخیزداری از دیگر مواردیست که در حوزه رونق تولید و توسعه اقتصاد مقاومتی بسیار مهم و تاثیر گذار است.

موهبتی خاطر نشان کرد: مصوبات و پیشنهادات خوبی در این حوزه ها مطرح شده که با عملیاتی شدن این طرح ها شاهد رونق سیستان و بلوچستان خواهیم بود.

وی به کار های بسیار خوبی که در سه سال اخیر در رابطه با تحقق اهداف طرح اقتصاد مقاومتی در سیستان و بلوچستان صورت گرفته اضافه نمود: فعالیت های بسیاری در حوزه عملیاتی طرح های اقتصاد مقاومتی در این استان صورت گرفته که رسانه ها با زیر پوشش قرار دادن این فعالیت ها نقش مهمی در شناخت و نشان دادن این فعالیت ها در میان مردم دارند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بحث آموزش و مطالعه برنامه سایر استان ها و قیاس می تواند نقش مهمی در پیشبرد طرح ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی در این استان داشته باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست به برنامه های این سازمان در سالجاری اشاره کرد و گفت: احصاء حداکثر 30 پروژه برجسته و اولویت دار در استان و تصویب در ستاد اقتصاد مقاومتی، ثبت طرح ها در سامانه نیپا و ارسال به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور، گزارش گیری و اخذ عملکرد بررسی پروژه های پیشنهادی اقتصاد مقاومتی توسط دبیرخانه و ارسال طرح در ستاد جهت تصویب از جمله برنامه های این نهاد است.

غلامرضا مالکی اضافه نمود: سامانه نیپا یکی از سامانه های مهم در حوزه پایش و رصد پروژه هایی که مصوب شده و تعیین سطح شاخص هاست که در سه سطح دبیرخانه، دستگاه اجرایی متولی و مجری متولی انجام می شود.

وی به برنامه های سال گذشته در حوزه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: 16 محور سال گذشته مورد هدف بوده که توسعه منابع طبیعی، گردشگری، راه آهن، گاز، اشتغال، کشتیرانی، صیادی، توسعه تجاری چابهار و بافت های فرسوده مکران و ... از جمله این طرح ها بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان اعتبار اختصاص یافته به این پروژه ها را 95 میلیارد تومان اعلام کرد که نسبت به سال 96 رشد 18.5 درصدی داشته است.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 141

به "استاندار سیستان و بلوچستان : توجه به ترانزیت و تجارت سبب توسعه سیستان و بلوچستان می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندار سیستان و بلوچستان : توجه به ترانزیت و تجارت سبب توسعه سیستان و بلوچستان می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید