استرالیا: مدرکی دال بر ساخته شدن ویروس کرونا در آزمایشگاه ووهان وجود ندارد

به گزارش بازیکده، نخست وزیر استرالیا بیان کرد این کشور مدرکی برای پشتیبانی از این نظریه که ویروس کووید-19 در آزمایشگاهی در ووهان چین ساخته شد، در اختیار ندارد.

استرالیا: مدرکی دال بر ساخته شدن ویروس کرونا در آزمایشگاه ووهان وجود ندارد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا گفت هیچ مدرکی دال بر اینکه ویروس کووید-19 در آزمایشگاهی در شهر ووهان چین ساخته شده، وجود ندارد.

او که پیشتر خواهان تحقیقات مستقل درباره منشا ویروس کرونا شده بود، گفت استرالیا هیچ اطلاعاتی برای دفاع از این نظریه ندارد. موریسون برای دلیل برطرف ابهامات خواهان تحقیقات مستقل درباره منشا ویروس کرونا و علت شیوع سریع آن در سراسر جهان شده است.

موریسون در کنفرانسی خبری در کانبرا درباره اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره چینی بودن ویروس کرونا گفت: آنچه در اختیار داریم، این موضوع را تائید نمی کند. همچنین ما اطلاعاتی در اختیار نداریم که نشان دهد منبع این بیماری آزمایشگاهی است.

این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا دست از اتهام زنی علیه چین برنداشته و شب گذشته باز هم مدعی شد ویروس کرونا در آزمایشگاهی در شهر ووهان چین ساخته شده است. ترامپ در کنفرانس روزانه خود گفت: شواهدی وجود دارد که نشان می دهد منشا ویروس کرونا، آزمایشگاه ویروس شناسی ووهان در چین است.

نخست وزیر استرالیا پس از حمله تند دونالد ترامپ، رئیس جمهور و مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا به چین درباره مخفی کاری این کشور در نشر اطلاعات مربوط به ویروس کرونا، به واشنگتن پیوست و با تایید این اتهامات خواهان تحقیق مستقل در این خصوص شد.

وزارت خارجه چین در پاسخ به دعوت استرالیا از اعضای سازمان جهانی بهداشت برای انجام تحقیقات ویژه درباره منبع و شیوع ویروس کووید-19 بیانیه صادر کرد و این اقدام را یک مانور سیاسی خواند و از این کشور خواست به انحراف و جانبداری فکری خود سرانجام دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 940

به "استرالیا: مدرکی دال بر ساخته شدن ویروس کرونا در آزمایشگاه ووهان وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استرالیا: مدرکی دال بر ساخته شدن ویروس کرونا در آزمایشگاه ووهان وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید